برقراری عدالت آموزشی و جامه عمل پوشاندن به فرامین مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در کمک به اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از اهداف بسیج دانش آموزی است.
کد خبر: ۹۵۳۳۲۳۸
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

سردار دکتر مجتبی باستان مسئول سازمان بسیج دانش آموزی در مصاحبه با سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج بیان داشت:سازمان بسیج دانش آموزی به منظور  کمک به برقراری عدالت آموزش و جامه عمل پوشاندن به فرامین مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «مدظله العالی» در اجرایی شدن بخشی از سند تحول بنیادین، با استفاده از بهترین اساتید و بهره گیری از امکانات بروز آموزش، بطور سالانه اقدام به برگزاری طرح‌های تقویت بنیه علمی دانش آموزان کم برخوردار از پایه ششم تا دوازدهم می‌نماید.

باستان افزود؛ این سازمان با تمرکز به این طرح، گام موثری را برای ایجاد فرصت برابر به دانش آموزان در شکوفایی تحصیلی، کسب رتبه‌های برتر برداشته است. از بین ۴۵۰ دانش آموز، آموزش دیده پایه نهم بیش از ۲۱۰ نفر در مدارس سمپاد قبولی داشته است که این آمار نسبت به تعداد جمعیت آموزشی بسیار چشمگیر بوده است.

دکتر باستان گفت؛ اکثر دانش آموزان پذیرفته شده در سمپاد و نمونه دولتی که به واسطه آموزش توسط این سازمان در آزمون ورودی قبول شده اند از دانش آموزانی می‌باشند که امکان حضور در کلاس‌های آموزشی مرسوم را نداشته اند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی در ادامه بیان نمود؛ هدف از برقراری این طرح علاوه بر برقراری عدالت آموزشی، توانمندسازی سرمایه‌های انسانی در تراز انقلاب اسلامی از طریق کسب کرسی در دانشگاه‌های برتر کشور، پیش برندگی بسیج در عرصه علم و دانش، کسب رتبه‌های برتر در المپیاد‌های کشوری  و ایجاد خود باوری بین دانش آموزان می‌باشد.

ارسال نظرات