خبرهای داغ:
مدیر عامل پالایشگاه آبادان از صادرات نخستین محموله گاز مایع از اسکله این پالایشگاه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۳۶۰۳
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مدیر عامل پالایشگاه آبادان در مراسم صادرات گاز مایع از اسکله این پالایشگاه گفت: صادرات نخستین محموله گاز مایع بعد از ۱۱۰ سال امروز سه شنبه از اسکله پالایشگاه آبادان صادر شد.صادرات نخستین محموله گاز مایع از پالایشگاه آبادان

 

حکیم قیم افزود: کشتی حمل گاز مایع در اسکله شماره ۷ این پالایشگاه پهلو گرفت و گاز ال‌پی‌جی را برای انتقال از آب راه بین‌المللی اروند دریافت کرد.

 

وی با بیان اینکه ارسال این محموله بعد از ۱۱۰ سال اتفاق افتاد، افزود: این کشتی امروز و در حالی که دشمن تحریم‌های کمرشنکی را علیه جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده با ۲ هزار تن گاز مایع به مقصد مورد نظر حرکت کرد.

 

قیم می‌گوید: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش برای صادرات گاز مایع به صورت هر ۲ هفته یک کشتی و پس از آن هفتگی خواهد بود.

 

مدیر عامل پالایشگاه آبادان اضافه کرد: پالایشگاه آبادان به روز‌های اوج خود نزدیک می‌شود و امید است مردم مقاوم آبادان و خرمشهر شاهد برکات این تحول بزرگ در منطقه باشند.

 

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همکاری اداره‌ها و ارگان‌های برون سازمانی، مجوز‌های لازم برای راه‌اندازی اسکله‌های پالایشگاه دریافت شد و نیروی انسانی مورد نیاز برای انجام عملیات پهلوگیری و بارگیری کشتی نیز آموزش و مستقر شدند و همچنین برای افزایش ایمنی بیشتر خطوط آتش نشانی و تجهیزات اطفای حریق نیز بازسازی و نوسازی شد.

 

کشتی ویژه حمل سوخت مایع جمعه در اسکله شماره ۷ پالایشگاه آبادان پهلو گرفت و امروز پس از تکمیل ظرفیت آبادان را از طریق آبراه اروند به سمت کشور مقصد ترک کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها