سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری:
سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری، به همراه همسرش خانم دکتر شبابی رئیس کمیسیون زنان و خانواده آستان مقدس امامزادگان زینعلی (ع) و عینعلی (ع) در دیدار از بخش های مختلف آسایشگاه خیریه کهریزک تهران، این مجموعه را در سطح خاورمیانه و غرب آسیا بی نظیر دانست.
کد خبر: ۹۵۳۳۶۳۵
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۸

سردار  رحیم صفوی ضمن ابلاغ سلام گرم رهبر معظم انقلاب اسلامی به پرسنل و مددجویان این مجموعه اظهار داشت:  خداوند متعال توفیق داد به اتفاق همسرم حدود سه ساعت از بخش های مختلف این مرکز بازدید داشته  باشیم.

وی در گفتگو با خبرنگار ما تصریح کرد: بعد از 44 سال با یک دنیای جدید، یک ایران جدید و یک آدم های جدیدی آشنا شدم؛ این آدم های جدید دو گروه بودند؛ یک گروه مددجویان و یک گروه مددکارانی بودند که به معلولان و سالمندان این مجموعه خدمات ارائه می کنند.

 این مجموعه خیریه در خاورمیانه و غرب آسیا بی نظیر است که   بیش از 3300   مددجو از گروه های مختلف سنی مرد و زن و پیر و جوان  را که دچار مشکلات بسیار زیادی هستند و بیش از 50 درصد آنها هیچ خانواده ای ندارند و از همه جا مانده و از همه جا رانده هستند در اسایشگاه کهریزک جنوب تهران و  محمد شهر کرج  زیر پوشش دارد و یک کار عظیم خدماتی، مهارت افزایی و درمانگری به مددجویان ارائه می کنند.

همچنین حدود 900 نفر کارکنان این مجموعه از انسان های عاشق شامل خانم ها ، آقایان و پزشکانی هستند که با این مجموعه همکاری می کنند؛ انصافا سر و کله زدن با افراد سالمند و معلول با شرایط سخت بیماری کار خیلی مشکلی است. من با اینکه در طول هشت سال دوران دفاع مقدس صحنه های  وحشتناک و خشن و مجروحان بدحال و شهید و جانباز را در طول جنگ دیده ام؛ اما در مدت دو سه ساعتی که از این مجموعه بازدید کردم حالم بد شد.

 رحیم صفوی با اشاره به مشاهده صحنه های جالب، جذاب، خاطره انگیز و عاطفی در قسمت های مختلف آسایشگاه خیریه کهریزک تهران، خاطرنشان کرد: یکی از پرسنل این مجموعه اظهار می کرد که به صورت خانوادگی در این مرکز خدمت می کنند؛ پدر و مادر او 30 سال در اینجا خدمت کرده اند و بازنشست شده اند و حالا  فرزند این خانواده  مشغول خدمت در این مجموعه است .

مشاور عالی مقام معظم رهبری، یادآور شد؛ یکی از هنرمندان مطرح کشور را در جمع معلولان و سالمندان دیدم که به صورت رایگان و با عشق و علاقه کارگاه آموزش بازیگری و تئاتر برای این عزیزان برگزار می کرد و معلولان هم  با تمام توان و با احساس برنامه را اجرا می کردند.

صحنه های عبرت آموز دیگری مثل معلولی که  هر دو پایش قطع بود و  با دستان معلولی که فقط دو انگشت داشت، در حال بافت گلیم بدون الگو بود و تصاویر و نقش این اثر هنری را در ذهن خودش طراحی و اجرا می کرد بدون اینکه تابلویی داشته باشد.

   دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری، در ادامه از امضاء تفاهمنامه ای بین آسایشگاه خیریه کهریزک تهران و امام زادگان عینعلی (ع) و زینعلی (ع) واقع در منطقه پونک تهران خبر داد و اظهار امیدواری کرد که یک همکاری همه جانبه ای را با مجموعه عظیم کهریزک داشته باشیم .

سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم صفوی، در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد؛     به عنوان یک پاسدار قدیمی آنچه را که به مردم عزیز مان می گویم این است که؛ عزیزان من! اگر می خواهید عاقبت به خیر شوید، به غیر از بندگی خدا؛ به کمک  انسان های درمانده و جامانده بشتابید. انسانهایی که غیر از خدا هیچ کسی را ندارند. یکی از مجموعه هایی که به این بندگان خوب خدا خدمات می دهد مجموعه عظیم خیریه کهریزک است.

وی اظهار کرد: من و همسرم هر ماه مبلغی را برای کمک به درماندگان می پردازیم، بعد از بازدید از این مجموعه امروز تصمیم گرفتم هر ماه آن مبلغ را برای کمک به این مرکز هزینه کنیم. اگر فرصت دارید یا به صورت فردی و یا به صورت دسته جمعی و گروهی یک سری به آسایشگاه کهریزک چه در شهرری و چه در محمد شهر بزنید.

 اگر می خواهید نذری بکنید برای طول  عمر و سلامتی و یا فرزندانتان عاقبت به خیر شوند، ماهانه مبلغی را به حساب این مرکز واریز کنید.

 از شرکت های بزرگ تجاری و مهندسی، صنعتی و کشاورزی می خواهم برای برکت و پیشرفت کارشان ماهانه درصدی از منابع شان را به اینجا تخصیص بدهند.

 از شرکت های بزرگ داروسازی می خواهم یک هزارم داروهایشان را نذر کهریزک کنند. از پزشکان عالیقدری که در تهران یا شهرستان ها هستند تقاضا می کنم  در ماه یک سری به اینجا بزنند و   کمک  کنند.  

 از مجموعه حوزه های کشاورزی چه مجموعه های شخصی و چه دولتی تقاضا می کنم   درصدی از تولیدات شان را به این مرکز اهدا کنند. این آسایشگاه روزانه به 150 کیلوگرم گوشت نیاز دارد،  مجتمع هایی که دام سنگین ونیمه سنگین تولید می کنند هر کمکی می توانند انجام بدهند.

رحیم صفوی اذعان کرد:حدود دو - سه ساعت از اینجا بازدید کردیم عرق مان در آمد؛ واقعا خدمت کردن در اینجا انگیزه ، قدرت و انرژی می خواهد.

هموطنانی که در شمال زندگی می کنند و باغ دارند یا عزیزانی که در  جنوب کشور خوزستان عزیز زندگی می کنند و توانایی کمک به خیریه ها را دارند در این کار خداپسندانه مشارکت کنند.

آسایشگاه کهریزک یک مجموعه خوشنام است. مدیریت اینجا حرفه ای با برنامه و مورد اعتماد است . شفافیت مالی اینجا کاملا روشن است . هر کمکی بکنید معلوم است کجا هزینه می شود. چرا که از مدیریت بسیار دلسوزانه و خداباورانه برخوردار است.

 ما   یک ملت مهربان و دلسوز و عاطفی داریم خداوند به ملت ما توفیق   بدهد در کنار زندگی خودشان زندگی اینها را هم ببینند. خداوند یارو و مددکارتان باشد. رمز عاقبت به خیری بندگی خدا و خدمت به خلق خداست.  

 

 

 

ارسال نظرات