مسئول تربیت بدنی سپاه استان زنجان:

هدف ما درآمدزایی نبوده بلکه ایجاد شور و نشاط و امید آفرینی است

زنجان-مسئول تربیت بدنی سپاه استان زنجان گفت: هدف ما درآمدزایی نبوده بلکه ایجاد شور، نشاط و امید آفرینی و استفاده همه اقشار از سالن‌های ورزشی مجموعه سپاه است.
کد خبر: ۹۵۳۳۶۷۹
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

هدف ما درآمدزایی نبوده بلکه ایجاد شور و نشاط و امید آفرینی است

رضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ در خصوص ورزش همگانی پیاده‌روی اظهار داشت: برای تشویق و جذب مخاطبان به این ورزش در سال‌های گذشته هر چند وقت یکبار توسط ادارات و ارگان‌ها همراه با جوایز برگزار می‌شد که این نوع برگزاری با توجه به فرهنگ حاکم بر جامعه برای دهه ۸۰ خوب بود.

وی افزود: تصمیم گرفته شد برای همگانی کردن و توسعه این ورزش طرحی‌جایگزین پیاده روی‌های خانوادگی سالانه شود که از آن زمان کم کم با گسترش سالن‌های ورزشی در مناطق مختلف و پارک‌ها که هم مختص آقایان و هم بانوان است این ورزش حتی بدون جوایز مورد استقبال واقع شده است.

مسئول تربیت بدنی سپاه استان زنجان عنوان کرد: سپاه در ابتدا برای شروع کار در مناطق یک، دو، و سه که سالن‌های ورزشی دارد به صورت رایگان اقدام به این کار کرد و در مناطق که سالن نداشت از دستگاه‌های دیگر کمک گرفتیم، اما متأسفانه کسی استقبال نکرد.

نجفی ادامه داد: در حال حاضر ۹ سالن ورزشی صالحین در جوار حوزه‌های مقاومت به همراه دو مجموعه ورزشی فعالیت دارند که سالن‌های ورزشی بیشتر مورد استقبال بانوان قرار گرفته که به همراه مربی آموزش‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان هر جا از ورزش همگانی و صبحگاهی استقبال شده در سالن‌های متعلق به مجموعه سپاه باز است و از مراجعین استقبال می‌شود گفت: شروع فعالیت ورزش همگانی از سال ۹۷ به صورت رایگان بدون محدودیت سنی و جنسی شروع شده است و همواره در طول سال برگزار می‌شود.

مسئول تربیت بدنی سپاه استان زنجان در خصوص عدم همکاری ادارات و سازمان‌ها گفت: طبق ادعای ادارات، ابلاغیه مبنی بر واگذاری سالن‌های ورزشی طبق ماده ۸۸ به پیمانکار است و ورزشگاه در اختیار آن‌ها نیست و همچنین سازمان‌ها ادعا می‌کنند متولی ورزش؛ در استان در سالن‌های ورزشی مختص را به خود را بسته است چرا در سالن‌های ما باید باز باشد.

وی با بیان اینکه هزینه ساخت این سالن‌ها از بیت‌المال و منابع ملی احداث شده است و باید در اختیار همگان قرار گیرد گفت: ورزش صبحگاهی که به صورت گروهی انجام می‌شود به صورتی است که فقط صبح‌ها که هیچ استفاده‌ای از سالن‌ها نمی‌شود می‌تواند در اختیار مردم قرار گیرد.

نجفی به ارایه خدمات ورزشی مجموعه سپاه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در مجموع یک هزار و ۹۰۰ نفر از خدمات ورزشی مجموعه سپاه استفاده کردند که در آموزش شنای پسران ۵۵۰ نفر به صورت مقدماتی و پیشرفته، شنای دختران ۳۶۰ نفر، فوتبال ۴۶۰ نفر، فوتسال ۵۰ نفر، واترپلو ۶۰ نفر، بوکس ۸۰ نفر، ووشو ۳۰ نفر والیبال پسران ۱۲۰ نفر، والیبال دختران ۱۱۰ نفر، تکواندو دختران ۴۵ نفر، تکواندو پسران ۲۰ نفر کاراته دختران ۲۵ نفر بود.

وی در خصوص فعالیت فوتبال گفت: در سال گذشته چمن مجموعه امام علی، چمن ولیعصر، چمن میدان بسیج، چمن ورزشگاه انقلاب مختص فوتبال بود، اما به علت مشکلات مالی بابت اجاره زمین و مشکلات دیگر ورزش فوتبال امسال فقط در مجموعه امام علی (ع) انجام می‌شود.

مسئول تربیت بدنی سپاه استان زنجان؛ عنوان کرد: در سال گذشته چمن ولیعصر را به خاطر تقسیم بندی جغرافیایی در شرق زنجان و راحتی ورزشکاران اجاره کرده بودیم، اما بابت اجاره زمین و مشکلات دیگر امسال فقط در مجموعه امام علی این ورزش انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: در طول سه سال از شروع فعالیت فوتبال تا سال گذشته در استان جز سه تیم برتر شدیم و نماینده استان برای حضور در مسابقات منطقه شمال غرب انتخاب شدیم که برای تمرین احتیاج به زمین استاندارد داشتیم‌که متاسفانه هماهنگی‌های لازم انجام نشد و موجب دلسردی مربیان و اعضای تیم شدو به همین دلیل دیگر از مسابقات کنارگیری کردیم و فقط فوتبال در حد اوقات فراغت برگزار می‌شود.

نجفی با بیان اینکه در سایر رشته‌ها خوشبختانه زیرساخت‌ها برای سپاه است و ورزشکاران به راحتی از آن استفاده می‌کنند گفت: ورزش بهترین بستر و زمینه برای جذب نوجوانان و جوانان و ایجاد نشاط و امیدآفرینی است و مردم‌داری و مردم جزء رسالت و ذات بسیج است ودرهر صحنه این بعد به شکل خوبی معنا شده است.


وی در خصوص هزینه‌های ورزشی گفت: با توجه به اینکه به مجموعه ورزشی زیر نظر سپاه انتفاعی نگاه نمی‌شود و هدف ما بیشتر ارائه خدمات بهتر است و ریالی از اعتبارات ملی و منابع دولت به ما تزریق نمی‌شود، مبنای گرفتن هزینه‌ها از مراجعان به علت خودگردان بودن و نگهداری و پابرجا بودن مجموعه است.

مسئول تربیت بدنی سپاه استان زنجان؛ گفت: علت پایین بودن تعرفه‌ها هم این است که، چون به مجموعه‌های ورزشی سپاه به عنوان منبع در آمد نگاه نمی‌کنیم و همچنین در برخی رشته‌های ورزشی بیشترین مراجعه کنندگان ما از افشار ضعیف یا حمایتی جامعه هستند به همین علت تعرفه‌های ما پایین است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار