خبرهای داغ:
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین؛

جریان سازی رسانه ای نقش مهمی در تحقق مطالبات جامعه دارد

جریان سازی رسانه ای نقش مهمی در تحقق مطالبات جامعه دارد
حجت الاسلام احمدی عنوان کرد: رسانه باید بتواند علاوه بر مطالبه گری در حوزه های مختلف، جریان ساز باشد. چرا که جریان سازی می تواند موجب ایجاد فضای مناسب برای حل مشکلات مردم شود. 
کد خبر: ۹۵۳۳۷۱۹
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

 

قزوین_ به گزارش بسیج، فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان یک کنش دینی اجتماعی و همچنین به عنوان نوعی احساس مسئولیت پذیری در پیوندهای گروهی، نقش مهمی را ایفا می نماید. تحقق سلامت و سعادت و رشد هر جامعه ای، منوط به توجه و اهتمام به نظارت همگانی از سوی اعضای جامعه می باشد. 

از همین رو نقش و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، در تقویت و توسعه سرمایه اجتماعی اهمیت بسزایی دارد.

 حجت الاسلام والمسلمین احمدی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین در نشست تعاملی با اعضای کانون خواهران بسیج رسانه استان قزوین با اشاره به نامگذاری ایام امر به معروف و نهی از منکر همزمان با دهه اول ماه محرم بیان کرد: به تناسب این دهه فعالیت های متعددی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر داشتیم. 

وی با اشاره به نقش رسانه در اشاعه این فریضه الهی گفت: امر به معروف و نهی از منکر در روایات، مانند اقیانوسی است که سایر واجبات حتی جهاد فی سبیل الله، قطره ای در کنار این دریا هستند. فلسفه تشکیل برخی نهادها در نظام اسلامی، منشأ قرآنی دارد و آیاتی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیز در قرآن کریم وجود دارد.

حجت الاسلام احمدی عنوان کرد: امام حسین(ع) یکی از اهداف خود را از قیام عاشورا، احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت اسلامی اعلام کرده اند و لذا اگر به دنبال پیروی از مکتب حسینی و زینبی هستیم باید در جریان اهداف سیدالشهدا از قیام عاشورا باشیم که هدف اصلی ایشان احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت اسلامی بوده است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت شور و شعور حسینی به ویژه در رسانه ها با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن اظهار کرد: بی شک احیای آنچه امام حسین(ع) برای آن قیام کرد، یعنی امر به معروف و نهی از منکر، از رسالت های مهم رسانه در جامعه امروزی است. معروف ها با واجبات مساوی هستند و منکرها با محرمات مساوی است. یعنی آنچه در دین اسلام واجب شمرده شده بعنوان معروف است. لذا به این موضوع مهم باید از دیدگاهی که این موضوع متصل به خداوند است و خداوند خواستار پیاده شدن معروف ها و خوبی ها در جامعه است، بنگریم. امر به معروف و نهی از منکر دارای مراحلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و رسانه ها مطالبه گر آن باشند که دستورات الهی در جامعه اجرا شود. 

وی افزود: آنچه در جامعه اسلامی بر همه آحاد جامعه واجب است امر به معروف و نهی از منکر لسانی است و این مهم بر همه ما واجب است. لذا باید عامل به معروف باشیم و سپس اطرافیان و جامعه را به خوبی ها دعوت نماییم. 

حجت الاسلام احمدی یادآور شد: اصحاب رسانه رسالتی دو چندان نسبت به سایر اقشار جامعه دارند چرا که زبان گویای جامعه در بیان موضوعات مختلف هستند. به طور مثال اگر جامعه اسلامی نباشد، بی شک اصل حجاب در آن جامعه واجب نخواهد بود. لذا وقتی حکومت اسلامی است و نظام اسلامی در جامعه حاکم است، پیاده شدن احکام اسلامی در جامعه واجب می شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین با اشاره به رسالت رسانه ها در این زمینه گفت: در محیط امروز جامعه عفاف و حجاب موضوع روز است که باید نمونه هایی از بانوان محجبه و بانوان عفیف بعنوان الگوهای زن مسلمان را معرفی کنیم. همچنین ترویج و ترغیب به حجاب در رسانه می تواند نقش مهمی در توسعه فرهنگ حجاب داشته باشد.

حجت الاسلام احمدی در ادامه با اشاره به برخی جریانات در استان یادآور شد: رسانه ها با استفاده از جریان رسانه ای می توانند به مسوولان آگاهی ارایه دهند تا اتفاقاتی پیش نیاید که دامنگیر جامعه نشود. 

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال‌جاری گفت: در آستانه انتخابات بزرگ هستیم و آنچه رهبر انقلاب می خواهد حضور حداکثری است و لذا اهمیت فوری برای همه ما مشارکت حداکثری است. با توجه به هجمه های موجود از سوی دشمنان انقلاب مبنی بر ناامیدی و ایجاد یأس در جامعه، لذا اهمیت امیدآفرینی جهت مشارکت حداکثری در انتخابات دو چندان می شود. 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه مجلس در رأس امور است بیان کرد: مجلس یازدهم با کمترین حواشی فعالیت خود را ادامه داد و مصوبات خوبی در راستای اقتصاد، فرهنگ،جمعیت و غیره نیز ارائه کردند. امام راحل فرمودند؛ مجلس حتی برای یک روز هم نباید تعطیل باشد. لذا یکی از رسالت های رسانه ها این است که از مجلس و یا هر دستگاه دیگری در حوزه فعالیت ها و خدمات ارائه شده مطالبه گر باشند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین در پایان عنوان کرد: رسانه باید بتواند علاوه بر مطالبه گری در حوزه های مختلف، جریان ساز باشد. چرا که جریان سازی می تواند موجب ایجاد فضای مناسب برای حل مشکلات مردم شود. 

به گزارش بسیج، امر به معروف و نهی از منکر موتور محرکه جامعه ایمانی و رمز پویایی آن است و پویایی این فریضه الهی در جامعه ایمانی، نشانه سلامت اخلاقی و تعالی معنوی جامعه و ضامن امنیت و حرکت آن بر مدار آموزه­ های دینی و احکام الهی است. امر به معروف و نهی از منکر با ارائه یک الگوی جامع توحیدی از زندگی مبتنی بر پایه­ های ایمانی و قائل شدن به حق الهی انسان بر تعیین سرنوشت خود، در فراهم آمدن کمال اجتماعی و جامعه توحیدی سهم به سزایی دارد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار