زنجان - مدیر کلینیک تخصصی بسیج صنعت و معدن استان زنجان گفت:کیفیت کار اولویت اول کلینیک تخصصی بسیج صنعت و معدن است و خوشبختانه مسئولین در سه شنبه های صنعت به صورت جدی پیگیری مشکلات واحد‌های صنعتی هستند.
کد خبر: ۹۵۳۳۹۳۷
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

کیفیت کار اولویت اول کلینیک تخصصی بسیج صنعت و معدن است

سید محسن احمدی در گفت و گو با خبرنگار بسیج زنجان؛اظهار داشت:طرح سه شنبه های صنعت از دی ماه سال 1400 با عنوان چهارشنبه های صنعت فعالیت خود را آغاز کرد و از سال 1401 در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) یک تیم راهبردی با حضور بسیج دانشجویی،معاونت علمی و پژوهشی و سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن تشکیل شد.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ ،گفت: شعار سال را فرمانی از سوی معظم له در نظر گرفتیم و جلسات به صورت منسجم،هدفمند و هوشمندانه هر هفته روز های سه شنبه برگزار می شود..

وی منظور از هوشمندانه را همه جانبه نگاه به مشکلات واحد های صنعتی عنوان کرد و گفت: مهمترین مسئله این است که نگاه تک بعدی نسبت به مشکلات واحدهای صنعتی نداشته باشیم چرا که برخی از این واحد ها مشکلاتی از قبیل زیست محیطی و منابع طبیعی دارند که مربوط به آیندگان است و نمی توان به این گونه مسائل تک بعدی نگاه کرد.

احمدی با بیان اینکه خوشبختانه از سال 1401 طرح سه شنبه های صنعت تا کنون با قوت پیگیری می شود،افزود: پایش و عارضه یابی روز به روز افزایش یافته و پس از پالایش مشکلات واحدها اولویت بندی شده و با توجه به اولویت ها به طرح سه شنبه های صنعت و معدن دعوت می شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه سه شنبه های اول هر ماه به واحدهای معدنی اختصاص داده شده است،عنوان کرد: خانه معدن و اداره کل صمت هر ماه در این جلسات حضور دارند.

وی تداوم و استمرار را از مهمترین هدف این طرح عنوان کرد و گفت: براین باور هستیم مداومت در حل مشکلات نتیجه موثری خواهد داشت.

مدیر کلینیک تخصصی بسیج صنعت و معدن استان زنجان اذعان داشت:هدف اصلی ما رساندن صدایمان به گوش مسئولین بود و خوشبختانه با استقبال خوب مسئولین مواجه شدیم.

این مسئول تصریح کرد:طبق صحبت های صورت گرفته و جلسات متعدد با مسئولین ارشد استان بنابراین شد طبق اولویت بندی ها افراد را به سه شنبه های صنعت دعوت و مسئولین مربوطه نیز در این جلسات که حضور پیدا کنند و برای حل شدن مشکلات هر دو طرف چهره به چهره مشکلات را بیان و در نتیجه برای حل آن راه حل هایی ارائه می شود.

احمدی با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می شود،خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح برخی از مشکلات که مربوط به تضاد قانونی ادارات است برطرف می‌شود به نوعی در این جلسات احصا قانون های جزیره ای صورت می‌گیرد.

وی از حضور افراد با تجربه و واحد های صنعتی موفق در این سه شنبه های صنعت خبر داد و گفت:این مشاورین به صورت بسیجی وار در جلسات حضور پیدا می کنند و به واحد های صنعتی و سایر واحد هایی که مشکلاتشان به سادگی قابل حل است مشاوره می دهند و این مشکلات ساده نشان از نبود اطلاعات کافی است و این مشاوره ها موجب رفع مشکلات ساده می شود.

مدیر کلینیک تخصصی بسیح صنعت و معدن استان زنجان گفت:جلسات سه شنبه های صنعت محدود و انحصاری نیست و هرکس می تواند در این طرح شرکت کند.

وی در ادامه تاکید کرد:بنده از طریق این رسانه از همه تجار،مسئولین،بازرگانان خواستارم در جلسات سه شنبه های صنعت حضور داشته باشند و تحت عنوان بسیج به واحد های صنعتی کمک کنند.

وی با بیان اینکه حدود 1 هزار واحد صنعتی در استان پایش و ارزیابی شده است،افزود:حدود 321 واحد صنعتی به طرح سه شنبه های صنعت دعوت شده اند و موضوعات به صورت تخصصی در جلسات مورد بررسی قرار گرفته است.

احمدی خاطرنشان کرد: در طرح سه شنبه های صنعت مجموعه استانداری،اداره کل صمت،اداره منابع طبیعی،اداره کل حفاظت از محیط زیست،اداره کار،شرکت شهرک های صنعتی هر هفته در جلسات به صورت مستمر حضور دارند و مشکلات واحد های صنعتی را پیگیری می کنند .

این مسئول به طرح عینک دانش بنیانی اشاره کرد و گفت:یکی از ویژگی های مهم سه شنبه های عینک دانش بنیانی است که با همکاری بسیج دانشجویی و معاونت علمی و پژوهشی صورت گرفته است و در راستای منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» هر واحد صنعتی که روزهای سه شنبه صنعت مراجعه می‌نماید در صورت شناسایی استعداد ها به جلسه مشاوره دعوت شده و پس از بررسی‌ها و علاقه واحد صنعتی وارد تیم دانش بنیان می شوند .

وی با بیان اینکه طرح عینک دانش بنیانی امسال بسیار پررنگ تر از سال گذشته پیگیر و فعالیت دارد،گفت:تاکنون ۷۸جلسه عینک دانش بنیانی در سه شنبه های صنعت برگزار شده است.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد:در اجرای این طرح اعتماد سازی به نظام اتفاق افتاده است و توانستیم با تمام توان و امکاناتی که در اختیار داریم مشکلات واحد‌های صنعتی را حل کنیم و تا زمانی که مشکلات این واحدها حل نشود ما پای کار خواهیم بود و خوشبختانه درصد قابل توجهی از مشکلات واحد‌های صنعتی قابل حل است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار