محمد کرمی در جمع اصحاب رسانه:

استان سیستان و بلوچستان ظرفیت تبدیل به هاب طلای منطقه را دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اجرای پروژه های آبرسانی، بهره‌برداری از معادن، بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشاورزی، ساخت بزرگراه و راه آهن در این استان از سوی دولت سیزدهم در حال انجام است که منجر به توسعه همه جانبه، خودکفایی، اشتغالزایی و امیدآفرینی می شود.
کد خبر: ۹۵۳۴۰۳۶
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، محمد کرمی عصر روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: بزرگترین ظرفیت سیستان و بلوچستان به عنوان استانی پهناور؛ نیروی انسانی جوان، مرز، معادن، حوزه کشاورزی، دریا و شیلات است که با استفاده از آن می‌توانیم به خودکفایی رسیده و به بازار همه کشورها دسترسی داشته باشیم.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بالقوه فراوانی دارد و این ظرفیت‌ها زمانی به بهره برداری می‌رسد که همه مردم به‌ویژه معتمدان در امور مهم مشارکت بیشتری داشته باشند.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان؛ این استان ظرفیت تبدیل به هاب طلای منطقه را دارد این یک واقعیت است که با کارهای پژوهشی و مطالعات دقیق میسر خواهد شد.

وی اذعان کرد: آموزش و پرورش رکن بسیار مهمی است و بعد از آن دانشگاه‌ها به عنوان پایگاه علمی جامعه در پیشبرد اهداف کشور در زمینه‌های مختلف فناوری نقش مهمی بر عهده دارند.

کرمی تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان باید به سرعت شکل بگیرد و با دانشگاه و صنعت ارتباط مستمر داشته باشند، زمانی که شرکت‌های دانش بنیان در صحنه حضور داشته باشد به صورت تخصصی و دقیق‌تر می‌توان نیازمندی‌های استان را احصا و در جهت حل آنها گام برداشت.

وی گفت: اگر اقتصاد به سوی کار علمی و تولیدی حرکت کند آنگاه شاهد توفیق خواهیم بود، ما باید در حوزه اقتصادی از توان مردمی اقتصاد استفاده کنیم و اقتصاد را بر پایه همکاری‌ها و مشارکت‌های مردمی پیش ببریم.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان ادامه داد: تمام پروژه‌ها در حوزه جاده‌ای و راه آهن فعال هستند که با اتمام این پروژه ها شاهد تحول عظیمی در صنعت حمل و نقل استان خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار