سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری در آئین تجلیل از خبرنگاران گفت: علاوه بر همه رسانه های رسمی خبرگزاری ها و نشریات سراسری، فضا برای فعالیت رسانه های مجازی و کانال های خبری هم باز است؛ این کانال ها حتی اگر 50 عضو داشته باشند، بالاخره تعدادی مخاطب دارند و ما خط قرمزی برای فعالیت آنها نداریم.
کد خبر: ۹۵۳۴۰۹۳
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲

با اعلام موجودیت کانالهای مجازی، فریادهای احسنت ؛ احسنت تعدادی از حاضران لبخند ملیحی برگوشه لبان آقای فرماندار نشاند، گویا نعوذبالله استاد عبدالباسط کلام دلنشینی قرائت کرده است. اما چرا این بحث در این جلسه مطرح شد!؟ اینکه در مقاطع و جلسات مختلف یکی از مهم ترین درخواستهای خبرنگاران برخورد با رسانه نما ها و ساماندهی حوزه خبر شهرستان است، ریشه در بداخلاقی هایی دارد که برخی افراد به آن دامن زده و باعث شکل گیری آن شده اند.

مطالبه گری، مبارزه با فساد، دفاع از حقوق مردم و... واژه های انقلابی و ضد فساد آنقدر نابجا و در جهت اهداف شخصی استفاده  شده  که انسان از بکار بردن این واژه ها در جای واقعی آن هم شرم دارد اما به راحتی و به وفور توسط برخی افراد برای زیر سئوال بردن طرف مقابل به کار برده می شود.

پیشکسوتان، رسانه های رسمی ، خبرگزاری ها، مطبوعات و نشریات قدمت دار، مخالف حضور و فعالیت رسانه های دیگر بویژه کانال ها در سطح شهرستان نیستند؛ از قضا وجود رسانه از طیف های مختلف مجازی و حقیقی در جامعه برای پیشرفت و توسعه و جلوگیری از تک بعدی شدن فضا کمک می کند . همانطور که  یک فرد مثبت اندیش هواپیما را اختراع می کند، انسان منفی نگر هم چتر نجات را اختراع می کند و اینها مکمل یکدیگرند.  بحث برسر تضارب آرا و تفاوت اندیشه نیست، ما منکر تغییر فضا و فرهنگ به سمت مجازی شدن و منکر تاثیرگذار بودن رسانه های نو ظهور نیستیم و اذعان می کنیم که فضای مجازی مخاطبان خاص خودش را دارد اما صحبت بر سر این است که فضای مجازی مانند اتوبوسی است که سرنوشت 40 مسافر در دست راننده آن است و برخی افراد با استفاده از امتیازاتی که این پدیده در اختیار دارد، با بی اخلاقی به اختلافاتی دامن زده اند و رفتارهایی را مرتکب شده اند که فرمان  این رسانه را به سمت پرتگاه هدایت می کنند. به دنبال یک نقطه سیاه یا خاکستری در گوشه ای از شهر می گردند برنامه زنده تصویری اجرا  می کنند و افکار رئیس فلان اداره را به هم می ریزند و   تا این مدیر بخواهد ثابت کند که مشکلی در خدمت رسانی اش وجود نداشته است باید به هزار نفر پاسخ بدهد. در هیچ اداره و سازمانی نیست که صحبت از تعدادی انگشت شمار افراد فرصت طلب و بد اخلاق نباشد حتی بسیاری از خبرنگاران هم نسبت به شنیدن نام این افراد آلرژی دارند و تنها کسی که مقابل این رفتارها ایستاد شخصی به نام حمید زمانی بود.

ما منکر تاثیرگذاری فضای مجازی در روزگار کنونی نیستیم اتفاقا قدرت فضای مجازی بوده است که از چند سال گذشته هزینه های سنگینی را به کشور تحمیل کرده است. فضایی که رهبر معظم انقلاب هم در طول سال های گذشته به شدت نسبت به ولنگاری آن انتقاد  کرده اند و حتی اعلام کردند اگر در این لباس نبودم مسئولیت فضای مجازی را بر عهده می گرفتم.

یکی از مسئولان شناخته شده کشور در دوره مناظرات احمدی نژاد اعلام کرد که من از بگم بگم های او وحشت دارم؛ نه اینکه مشکل داشته باشم و یا خطایی مرتکب شده باشم بلکه به این خاطر که اگر او یک مطلب در مورد من بگوید که واقعیت نداشته باشد من باید 15 سال به در و دیوار بزنم و بدوم تا ثابت کنم که خطایی نکرده ام.

ما منکر اثر گذاری و داشتن مخاطب برای رسانه های مجازی نیستیم ؛ اما تاکید می کنیم که BBC ، VOA، من و تو، اینترنشنال، صدای آمریکا و بسیاری از شبکه های مجازی و ماهواره ای هم مخاطبان زیادی دارند و اتفاقا اثر گذار هم هستند که در هر مناسبت و موقعیتی فراخوان می دهند و باعث ایجاد اغتشاشات و تحریک احساسات و عواطف عمومی می شوند؛ تاثیرگذار هستند اما اخلاق مدار نیستند.

  در مدت زمانی که حمید زمانی زمامدار امور شهرستان ری بود، اتفاقاتی درحوزه خبر   شهرستان رخ داد که او با قاطعیت مقابل آن ایستاد و حتی اجازه ورود  تعدادی از افراد را به ساختمان فرمانداری نداد اما در آخرین روزهای سکانداری اش در عالی ترین اداره شهرستان، از برخی فشارها برای اشغال جایگاه های مختلف در ادارات زیر مجموعه فرمانداری پرده برداشت و اعلام کرد با قدرت در مقابل زیاده خواهی ها و باج خواهی ها می ایستم.

  حمید زمانی در آخرین کنفرانس مطبوعاتی اش که در محل اجرای پروژه پل فیروزآباد انجام شد در پاسخ به معرفی باج خواهان و رسانه های بی اخلاق  یادآور شد که از« شنبه» با رفتن او از ساختمان فرمانداری سر و کله آقایان پیدا می شود.

 و امروز پیش بینی های او محقق شده است! 

   

 

  

 

 

ارسال نظرات