مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با تاکید براینکه ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از بندهای اصلی سند تحول رسانه ملی است، گفت: پاسداشت شهدا فراتر از نامگذاری نام ساختمان و استودیو است، چرا که نکوداشت شهدا با تبیین ارزش‌ها معنا پیدا می کند.
کد خبر: ۹۵۳۴۱۴۸
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، یادواره شهدای صدا و سیمای خراسان رضوی با حضور «محسن نصرپور» مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی، مسئولین لشکری و کشوری و خانواده شهدا در سالن همایش مجتمع رضوان صدا و سیما در مشهد برگزار شد.

نصرپور در این محفل شهدایی اظهارکرد: رسانه ملی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز نام خود را در میان شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای حادثه سقوط هواپیمای سی. ۱۳۰، ثبت و ۱۶۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ‌کرده است.

وی افزود: صدا و سیمای خراسان رضوی با تقدیم پنج شهید از این قافله عقب نمانده است. این مرکز علاوه بر افتخارِ داشتنِ شهیدان فرودی، خدادوست، بزازان، شایگان و خزاعی؛ شهدایی هم در بین خبرنگاران آزاد شهرستان‌ها همچون حجتی خبرنگار آزاد تربت‌حیدریه و کریم‌زاده خبرنگار آزاد بجستان داشته است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی ادامه داد: یکی از بندهای اصلی سند تحول رسانه ملی، ارتقای فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه است در همین راستا صدا و سیمای استان در تلاش است مستندهای فاخری از شهدای والامقام استان و خانواده‌های آنان، تولید و پخش کند تا سبک زندگی آن‌ها در جامعه ترویج پیدا کند که در این راه نیازمند حمایت مسئولین استان و رسانه ملی از جمله مرکز بسیج سازمان صدا و سیماست.

پاسداشت شهدا با تبیین ارزش‌ها معنا پیدا می‌کند/

این مسئول بیان داشت: برکت وجودی و جریان‌سازی شهدا بر کسی پوشیده نیست و ما این برکت را بعد از خاک‌سپاری پیکر مطهر شهید گمنام ۲۵ ساله عملیات «رمضان» در محیط مرکز صدا و سیمای استان، بیش‌ازپیش احساس کردیم.

نصرپور تصریح کرد: در طول یک سال و نیم گذشته بیش از ۴۵۰ گزارش مستند با موضوع والدین شهدا تهیه و پخش شده است و برنامه «همدم» نیز با موضوع زندگی همسران شهدا با همکاری اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در دست تولید و تدوین است.

وی تأکید کرد: پاسداشت شهدا باید فراتر از نامگذاری نام ساختمان و استودیو باشد، آنچه که مهم است نکوداشت شهدا و تبیین ارزش‌هایی است که شهیدان برای صیانت از آن جان خود را فدا کردند.

گفتنی است در پایان از خانواده شهدای صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی با حضور مسئولان استانی تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها