نشست تشکیلاتی مجمع فرماندهان و مدیران بسیج شهرستان قدس با حضور اساتید برجسته ، فرماندهان حوزه ها ، پایگاه ها و گردان ها ، مدیران محلات اسلامی و اقشار مختلف تخصصی بسیج برگزار شد
کد خبر: ۹۵۳۴۱۷۲
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ سرگرد پاسدار هادی حفیظی فرمانده سپاه شهرستان قدس در سخنانی گفت : پایبندی به مکتب سیدالشهداء (ع) تنها در سیاه پوشی و اقامه عزا نیست و باید مراقب بود تا از قافله امام حسین (ع) جا نمانیم ، باید به این مکتب پایبند و در معادلات ظهور نقش موثری داشته باشیم . از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی یکی از برکات ارزشمندی که به عنوان الگوی مدیریتی در جهان شناخته شد شجره طیبه بسیج است . شروع حرکت بسیج با دوران دفاع مقدس و چالش های دفاعی _ امنیتی  مقارن شد و ما را از یک بن بست جدی خارج کرد . این شجره طیبه در دوره سازندگی و رفع مشکلات زیرساختی کشور نقشی بی بدیل و تعیین کننده داشت و در حوزه های علمی ، فناوری ، فرهنگی ، اجتماعی و محرومیت زدایی اقداماتش شاخص و راه گشا است . امروز هم در عرصه اقتصادی و جنگ ترکیبی که دشمن به ملت ایران تحمیل کرده مجموعه بسیج با اراده و عزم و ایمان ملت ایران ، نقش آفرینی و گره گشایی خواهد کرد .  ما شاهد آن هستیم که این مجموعه در حوزه  اشتغال زایی ، محرومیت زدایی و ایجاد شغل پایدار اقدامات چشمگیری داشته است .

 فرمانده سپاه ناحیه حضرت مهدی موعود (عج) با تاکید بر سخنان امام (ره) در خصوص مجموعه بسیج بیان کرد : مکتب بسیج ، بی تکلف ، مخلص و گره گشای مشکلات است و نباید روحیه نهادی خود را از دست بدهد . بسیج باید مظهر اخلاق ، اخلاص ، نظم و کارآمدی باشد .

حماقت دشمنان در اقدام ضدامنیتی ، حتما روسیاهی و بی آبرویی آنان را در بر خواهد داشت . دشمنان ملت ایران از عصبانیت و کینه ورزی ، پیشرفت های کشور ، نفود منطقه ای ، بی اثرکردن تحریم و ابزارهای فشار دچار سردرگمی و اشتباه محاسباتی شده است و حتما باز هم ناکام خواهند ماند .

حفیظی خاطر نشان کرد : در مجموعه بسیج شهرستان ذیل سپاه حضرت مهدی موعود (عج) شهرستان قدس برنامه هایی  را تحت عنوان مجمع فرماندهان بسیج پیش بینی کرده ایم که به صورت فصلی و متناسب با زمان برگزار می شود . فرماندهان و مدیرانی که میدان دار اصلی عرصه جهاد در حوزه های مختلف هستند با حضور در این مجمع خود را برای چالش های پیش رو آماده می‌کنند تا بتوانند ایفای نقش موثری داشته باشند .

 وی در خصوص انتخابات پیش رو تاکید کرد : با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) و نقش آفرینی مجموعه بسیج برای مشارکت جدی در انتخابات پایان سال و همچنین ضرورت فعالیت بسیجیان به عنوان جهادگران عرصه تبیین و روشنگری در این انتخابات  از اساتید برجسته جهت آموزش دوستانمان دعوت کردیم تا ما را همراهی کنند .

 

اسلام ناب ، ظلم ستیز است

 

دکتر حسین شریعتمداری نیز با اشاره به شناخت دقیق دشمن و نقطه ضعف هایش بیان کرد : داستان ما از نقطه ای شروع شد که در کشور ایران ، اسلام ناب محمدی بر حاکمیت نشست . اسلام ناب ، ظلم ستیز است که اگر ظلم ستیز نباشد اسلام آمریکایی است ، درگیری ما با نظام سلطه گر آمریکا ، درگیری ماهیت ها است ، دشمن ما به دشمنی سوگند خورده و این مسیر را ادامه خواهد داد . باید جبهه دشمن و نقاط ضعفش را بشناسیم تا با آن مقابله کنیم .

نبرد حق علیه باطل همچنان ادامه دارد

 همچنین دکتر حسن رحیم پور ازغدی در سخنانی با اشاره به اینکه هیچ کجای جهان مانند ایران پرچم اسلام در اوج نیست اظهار داشت : نبرد حق علیه باطل همچنان ادامه دارد ، هر کسی که در زمان و مکان خود درست عمل کند و فداکاری داشته باشد برای ظهور امام زمان (عج) آماده خواهد بود . هدف از جهاد باید تکامل ، رشد و رسیدن به خدا باشد ، مسئله اصلی در جهاد حرکت است باید بدون بهانه جان و مال را در راه خدا فدا کرد ، پاکیزگی شخصی بی تفاوتی در نبرد حق علیه باطل را جبران نمی‌کند .

جریان نفاق سعی دارد مشارکت مردم در انتخابات کمتر شود

  دکتر عبدالله گنجی سخنران دیگر این نشست بود او ضمن پاسخگویی به سوالات متعدد بسیجیان تصریح کرد : سلامت و امنیت انتخابات با رقابت و مشارکت به مردم باز می گردد ، رقابت باید باور پذیر باشد همچنین اصل رقابت مبتنی بر تنوع سلیقه است . انتخابات ترمیم کننده و آرام کننده است ، جریان نفاق سعی دارد مشارکت مردم کمتر شود اما در جریان حزب الله نگاه بر انتخابات شرعی است و این امر را تکلیف می‌دانند . امیدآفرینی دولت و تثبیت قیمت‌ها نقش موثری بر مشارکت مردم دارد .

ضرورت کادر سازی برای انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی عشرتی معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران هم با تاکید بر کادر سازی برای انقلاب تشریح کرد : تداوم انقلاب اسلامی زمانی اتفاق خواهد افتاد که برای انقلاب کادر سازی کنیم ، مقدمه این رشد و تداوم کادر سازی است . فرمانده پایگاه بسیج باید بعد از سالها فعالیت ، نیروهای کار آمد خود را  شناسایی و آموزش دهد . با توجه به اینکه هدف ما انجام فعالیت فرهنگی بر مبنای دین است او را در مسیر حفظ انقلاب و انجام کارهای فرهنگی به درستی راهنمایی کند .

 

خبرنگار : پریسا کسائی

ارسال نظرات
آخرین اخبار