خبرهای داغ:
بیگی‌نژاد:

افزایش قیمت بنزین نداریم/ نهضت ملی مسکن نیازمند اراده مدیریتی جدی است

همدان-نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت بنزین نداریم، گفت: تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت نان نیز به استانداری‌ها واگذار شده است.
کد خبر: ۹۵۳۴۲۲۶
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، هادی بیگی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران ملایر با تاکید بر اینکه در حوزه نهضت ملی مسکن، اراده مدیریتی جدی لازم است، اظار کرد: در این حوزه نمره قابل قبولی به استان نمی‌دهم؛ اگر زمین‌های درون شهر را بخریم و به مردم واگذار کنیم، ارزان‌تر تمام می‌شود.

وی مطرح کرد: ناترازی برق و گاز در پیک مصرف تا مدت‌ها با ما همراه خواهد بود و رفع این مشکل نیازمند همراهی مردم و جرات مسئولان است البته مردم ثابت کردند که با تصمیمات سخت همراهی می‌کنند به شرط اینکه مسئولان پای این تصمیمات بایستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی هزینه تولید هر کیلووات ساعت برق را ۵۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: دولت هر کیلووات برق را ۵۵۰ تومان از تولیدکننده می‌خرد و به قیمت۱۰۰ تومان توزیع می‌کند بنابراین دولت باید این تفاوت ۴۰۰ تومانی را به نیروگاه‌ها پرداخت کند در نتیجه بدهکار بخش خصوصی خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز دولت ۸۰ تا ۹۰ هزار میلیارد تومان به نیروگاه‌های برق بدهی دارد، تصریح کرد: به دلیل همین ناترازی مالی، سرمایه‌گذار رغبتی به تولید برق ندارد.

بیگی‌نژاد به توزیع ۶۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق در کشور به صورت روزانه اشاره و بیان کرد: کشور روزانه ۷۴ هزار مگاوات برق به ویژه در موارد پیک مصرف نیاز دارد بنابراین ۱۲ هزار مگاوات کسری داریم که برای جبران آن به بخش کشاورزی و صنایع عمده مانند فولاد و فروسیلیس خاموشی داده شد و بخشی نیز به عنوان تشویق مردمی در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه بهینه‌سازی مصرف برق نیازمند همت مدیریتی است، گفت: در حوزه گاز نیز این ناترازی مالی وجود دارد و شرکت ملی نفت با بدهی ۶۸ میلیارد دلاری مواجه است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به ۱۱۳ میلیون لیتر ظرفیت تولید بنزین و گازوئیل در کشور اشاره و بیان کرد: فاصله بین تولید و مصرف بنزین و گازوئیل زیاد است و طبیعی است که باید واردات انجام دهیم.

وی با بیان اینکه واردات بنزین و گازوئیل برای دولت هزینه بالایی دارد، افزود: با توجه به فروش هر لیتر بنزین به قیمت ۱۵۰۰ تومان، مردم فقط هزینه توزیع را پرداخت می‌کنند و قیمت بنزین تقریبا صفر حساب می‌شود.

بیگی نژاد از قاچاق روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین و گازوئیل خبر داد و گفت: برای حل مشکل ناترازی در حوزه‌های مختلف دو نظریه آزادسازی و یارانه‌ای وجود دارد که آزادسازی مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند و شرایط یارانه‌ای نیز برای تولیدکننده به صرفه نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه عرف کشور در حوزه مدیریتی پوست اندازی است، افزود: البته تغییرات کوچک و مداوم در این حوزه سم است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، مطرح کرد: اینکه تا سه سال آینده با پیک دانش آموزان مواجه هستیم و پس از آن تعداد دانش آموزان کاهش می‌یابد و مازاد معلم خواهیم داشت یکی از نگرانی‌های آموزش و پرورش در حوزه جذب معلم است.

* امسال ۶۰ هزار نیروی خرید خدمات کشور تعیین تکلیف می‌شوند

وی با بیان اینکه افزایش نیروی انسانی آموزش و پرورش نیازمند ردیف بودجه است، افزود: طبق گفته معاون مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش، امسال ۶۰ هزار نیروی خرید خدمات کشور تعیین تکلیف می‌شوند و اکثر آنان از طریق آزمون درون سازمانی جذب خواهند شد.

بیگی‌نژاد با تاکید بر اینکه افزایش قیمت بنزین نداریم، گفت: تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت نان نیز به استانداری‌ها واگذار شده است.

وی با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه، اجرایی شدن طرح را وقت‌گیر و زمان‌بر دانست و گفت: هیئت تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه توسط کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حال شکل‌گیری است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به تلاش قدرت‌های دنیا برای انزوای سیاسی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: سیاست خارجه کشور در تمام مناطق تحت نفوذ آمریکا، اسراییل و انگلیس موفق نبوده یا با شکست مواجه شده است.

وی ادامه داد: بطور مثال ما در حوزه سیاست خارجی در کشور‌های آذربایجان، هندوستان، کره و ژاپن به دلیل نفوذ انگلیس و آمریکا موفق نخواهیم بود.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه طی مدت سه سال گذشته تلاش کردیم رفتار مومنانه‌ای داشته باشیم، افزود: تلاش ما حفظ آرامش نسبی در شهرستان بوده و سعی کردیم در مخالفت با حوزه‌ها یا دستگاه‌های اجرایی، مردم را درگیر نکنیم و رعایت این نکته خط قرمز بنده بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ رفتار محترمانه و مودبانه در برخورد با مراجعه کنندگان، گفت: سعی کردیم در برخورد با مردم رفتار‌های خود برتربینی وجود نداشته باشد و نماد‌های یک مسئول جمهور اسلامی را رعایت کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ورود تخصصی به هر موضوعی سبب می‌شود فرد در مورد آن موضوع صاحب نظر و سبک باشد و مردم اعتماد بیشتری به او داشته باشند.

وی ادامه داد: در همین راستا بنده از ابتدای ورود به مجلس، وارد کمیسیون انرژی شدم چرا که با توجه به تخصصم حرفی برای گفتن دارم و مردم نیز به من اعتماد می‌کنند.

بیگی‌نژاد مطرح کرد: سال اول دبیر کمیسیون انرژی، سال دوم و سوم نماینده کمیسیون انرژی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و سال چهارم مسئول تحقیق و تفحص از نفت شدم؛ اخیرا نیز با حکم رییس جمهور به عنوان هیئت نظارت بر قرارداد‌های نفتی انتخاب شدم.

وی با اشاره به پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در سطح شهرستان برای کمک به دستگاه‌های اجرایی و ایجاد هم افزایی، بیان کرد: نتایج این تلاش‌ها در حوزه بهداشت و درمان، برق، آب، بنیاد مسکن و ... مشهود است.

*اجرای طرح هادی در ۶۰ روستای ملایر

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به اقدامات انجام شده، نسبت به نمایندگان قبلی معدل بالاتری کسب کردیم، افزود: سال گذشته مشکلات ۲۷ روستا در حوزه مسکن، برق، بهداشت، آب و جاده را پیگیری کردیم که در برخی حوزه‌ها ۱۰۰ درصد و در برخی حوزه‌های دیگر تا حدودی به نتایج قابل قبول رسیدیم.

وی با بیان اینکه امسال ۲۵ روستا را جامعه هدف قرار دادیم، گفت: به همت مجموعه شهرستان سال گذشته طرح هادی در ۶۰ روستای ملایر اجرا شد.

بیگی‌نژاد به تبدیل ۱۲۰ کیلومتر کابل مسی به خودنگهدار برق در ملایر اشاره و تاکید کرد: در سال‌های گذشته این آمار ۶۰ کیلومتر برای هر سال بوده که با پیگیری‌های انجام شده طی سه سال گذشته هر سال به ۱۲۰ کیلومتر افزایش یافته است.

وی اخذ ردیف ملی برای تکمیل شبکه آب و فاضلاب شهرستان، آبرسانی از سد کلان به روستا‌های پایین دست، افزایش تعداد روستا‌های ملایر در حوزه جهاد آبرسانی از دو روستا به ۳۴ روستا، اخذ ردیف بودجه مستقل برای دانشکده پرستاری ملایر و افزایش تعداد رشته‌های دانشکده و تکمیل اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) را از جمله اقدامات انجام شده طی سه سال گذشته برشمرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین به اخذ ردیف ملی برای بیمارستان ۴۰۰ تخته خوابه  و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای پارک مینی ورلد اشاره کرد و یادآور شد: در مورد تصمیمات اجرایی شهرستان مکاتبات و پیگیری‌های لازم انجام شده، اما معتقد هستم که اختلافات را نباید به بدنه مردمی کشاند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات