خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام فلاحی:

ایجاد منطقه اقتصادی در فامنین موجب رونق منطقه می‌شود

همدان-نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منطقه اقتصادی در شهرستان فامنین باعث می‌شود تا بسیاری از مهاجرت‌ها معکوس شود و دوباره منطقه رونق گیرد.
کد خبر: ۹۵۳۴۴۰۸
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در مراسم آغاز عملیات احداث صنایع پتروشیمی ابن سینا در همدان با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان فامنین در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: این منطقه جزء مناطق محروم کشور است، اما اگر منطقه اقتصادی ایجاد شود تحولات بزرگی را در این منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی مشکلات از جمله نبود اشتغال و خشکسالی‌های متعدد باعث مهاجرت بسیاری از جوانان از این منطقه شده است، افزود: ایجاد این منطقه اقتصادی باعث می‌شود تا بسیاری از مهاجرت‌ها معکوس شود و دوباره منطقه رونق گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأسیس منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد فامنین با ۲ هزار هکتار مساحت در فروردین‌ماه ۱۳۸۸ به تصویب مجلس رسید، گفت: این منطقه با داشتن ویژگی‌هایی همچون دسترسی به بازار عراق، همجواری با قطب‌های صنعتی بزرگ و آزادراه کربلا به عنوان شاهراه ارتباطی غرب کشور، نزدیکی به مرز خسروی و قابلیت اشتغال‌زایی حدود ۳۰ هزار نفر می‌تواند نقش موثری در پیشرفت و توسعه استان ایفا کند و فرصت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری است و در صورت حل مشکلات، رفع محرومیت منطقه را به دنبال خواهد داشت.

وی  اضافه کرد: استفاده از معدن موجود در شهر قهاوند نیز باعث خروج فامنین از محرومیت این منطقه می‌شود.

*امید است آغاز پروژه پتروشیمی ابن سینا پاسخگوی مطالبات مردم باشد

فرماندار فامنین نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و 8 هزار شهید استان همدان به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان فامنین اشاره و اظهار کرد: این شهرستان جزو شهرستان‌هایی است که بیشترین شهید را نسبت به جمعیت خود تقدیم انقلاب اسلامی کرده و مردم این شهرستان در عرصه‌های اجتماعی، انقلابی و سیاسی جز برترین‌های استان هستند.

 روح الله حسینی شاخص با بیان اینکه این شهرستان جزو ۳۱ نقطه محروم کشور است اما این محرومیت حرکت و تلاش مردم این شهرستان را متوقف نکرده است، افزود: با وجود اینکه سالیان سال مردم منتظر بودند، امروز کارهای خوبی در این دولت در حال انجام است و مردم با این حرکت امیدوار خواهند شد.

 وی با اشاره به تعابیر امام (ره) و مقام معظم رهبری فعالیت و کار جهادی، خستگی ناپذیری و ناامید نشدن را وظیفه مسئولان انقلابی برای توسعه کشور دانست و گفت: امید است این حرکت و آغاز این پروژه در این منطقه بتواند مایه برکت و توسعه و ایجاد تحولات بزرگ در استان و منطقه شود و پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات