زنجان _ جانشین فرمانده سپاه استان زنجان گفت: نخستین آیین ملی تکریم فعالان مساجد همزمان با سراسر کشور در مسجد امام علی گلشهر زنجان برگزار می شود .
کد خبر: ۹۵۳۴۵۱۳
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

نخستین آیین ملی تکریم فعالان مساجد همزمان با سراسر کشور در زنجان برگزار می شود

سردار ابوالفضل طهماسبی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ اظهار داشت: بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با ۳۱ مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است. در سال ۱۳۴۸ در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد.

وی با بیان اینکه امروز پایگاه‌های مقاومت بسیج در مساجد فعالیت دارند، گفت: امروز این مسئولیت بر دوش ما است که به اهمیت و جایگاه مساجد بیشتر پرداخته شود.

سردار طهماسبی با بیان اینکه مساجد پاسگاه بسیج در دوران دفاع مقدس بودند، افزود: مسجد در دوران دفاع مقدس محلی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی، تبیین و تبلیغ دفاع از میهن و هدایت جوانان بود.

این مسئول از برگزاری نخستین آیین ملی تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت خبر داد و گفت:این آیین همراه با رونمایی از دو کتاب تقریظی، روز دوشنبه ۳۰ مرداد در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه استان زنجان خاطرنشان کرد:در این آیین حدود ۳۰۰۰ نفر از خادمان و دست‌اندرکاران مساجد نمونه سراسر کشور و مسئولین کشوری و لشکری حضور خواهند داشت و از دو کتاب تقریظ شده توسط رهبر معظم انقلاب پیرامون شهید مصطفی صدرزاده با عناوین «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» رونمایی خواهد شد.

وی تصریح کرد:در همین راستا ۳۰۰ نفر از منتخبین استان‌ها در روز یکشنبه ۲۹ مرداد همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء با حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دیدار خواهند کرد.

وی از اعزام ۸۰نفر از مساجد شاخص استان خبر داد و گفت: این عزیزان روز ۲۹ مرداد ماه از مزار شهدای گمنام واقع در مجموعه ورزشی امام علی اعزام خواهند شد.

سردار طهماسبی با بیان اینکه این آیین همزمان در مساجد سراسر کشور برگزار خواهد شد، بیان کرد:نخستین آیین ملی تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت روز ۳۰مرداد ماه در مسجد امام علی گلشهر زنجان برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد:این برنامه با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی، سازمان تبلیغات اسلامی، امور مساجد، اوقاف و امور خیریه، کانون‌ها فرهنگی مساجد، شهرداری و حوزه علمیه و سپاه انصارالمهدی (عج) برگزار می‌گردد.

ارسال نظرات