سرلشگر سلامی:

افتخارات امروز ایران به برکت خون شهداست

فرمانده سپاه پاسداران گفت: بیش از ۲۳۰ هزار شهید استوانه‌های مستحکمی هستند که بنای رفیع این کشور بزرگ بر اکتاف و استخوان‌های آنها استوار است و اگر ما توسط قدرت‌ها حذف نشدیم به برکت خون این شهیدان است.
کد خبر: ۹۵۳۴۵۶۲
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

افتخارات امروز ایران به برکت خود شهداست

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار سرلشگر حسین سلامی روز یکشنبه در کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در ورزشگاه رضازاده اردبیل اظهار کرد: امروز میهمان شهیدان والامقامی هستیم که تصاویر زیبا ، چهره‌های دل‌انگیر و رخسارهای بهشتی آنها همانند ستارگان درخشان یک کهکشان نورانی بر سپهر افتخارات عالم اسلام ملت ایران و استان اردبیل قهرمان می‌درخشد و این حضور را شرف و فضیلتی از جانب خداوند برای خود می‌دانم که امروز در جمع شما مردم اردبیل هستم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: اردبیل سرزمینی است که به زیبایی توسط رهبر عزیز و عظیم‌الشان به تصویر کشیده شده است ، این استان با مفاخر جاودان ، واقعه‌های ماندگار ، حماسه‌های بزرگ و با مردمان مومنش شناخته می‌شود.

وی گفت: اردبیل سرزمینی است که هم دارای تاریخ است و هم دارای فرهنگ است و هم سرچشمه جوشش اعتقاد شیعی است و چشمه‌سار زلال مکتب تشیع از این سرزمین بر صفحات قلب ملت ایران جاری شده است.

سردار سلامی افزود: اردبیل سرزمین سرداران، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و آزادگانی است که عزت، اعتبار، هویت، دین امنیت، آرامش و پیشرفت ما همه مدیون فداکاری و جانبازی این عزیزان است ، سه هزار و ۴۰۰ پرنده‌ای که به معراج رفتند تا حجتی برای همه ما باشند تا نسل اندر نسل با همه وجودمان از دین و وطنمان در مقابل هر دشمنی دفاع کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این شهدا نه فقط برای خود جاودانگی و ابدیت و حیات دائمی در پیشگاه حضرت حق فراهم ساخته‌اند بلکه برای همه ملت ایران جاودانگی و ماندگاری و ابدیت به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه هر ملتی به عناصر درخشان از تاریخ، جغرافیا و فرهنگ خود شناخته می‌شود، تصریح کرد: ملت‌هایی که شخصیت‌های بزرگ، انسان‌های فداکار و تاریخ‌ساز ندارند، سرنوشتشان به دست دیگران تعیین می‌شود ، از صفحه جغرافیای عالم حذف می‌شوند ، بیگانگان بر آنان مسلط می‌شوند. این ملت‌ها سرزمین‌هایشان ویران می‌شود، هویتشان به یغما می‌رود، دینشان از آنان گرفته می‌شود و از حقیقت و عدالت و آزادی و استقلال دور می‌شوند.

سردار سرلشکر سلامی با بیان اینکه هر جامعه‌ای به درخشش نور قهرمانانش تابناک است و ایران همین گونه است، تصریح کرد: بیش از ۲۳۰ هزار شهید استوانه‌های مستحکمی هستند که بنای رفیع این کشور بزرگ و ساختمان بلند مرتبه فرهنگ و اعتقادات و باورهای آن بر اکتاف شهدا استوار است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآورشد: اگر ما توسط قدرت‌ها حذف نشدیم و امروز با افتخار از مفاخر خود یاد می‌کنیم به برکت خود این شهیدان است. شهادت این عزیزان واقعه‌ای متوقف شده در تاریخ نیست ، شهید یک عنصر بر زمین افتاده در مقطعی از زمان نیست بلکه شهید یک حقیقت زنده است.

سردار سلامی با بیان اینکه شهیدان زنده‌تر از همه انسان‌های این سرزمین هستند، گفت: وقتی خداوند در قرآن شهیدان را به‌عنوان یک حقیقت زنده معرفی می‌کند پس حقیقت زندگی شهادت است و شهادت آغاز زندگی است زیرا اگر شهادت نباشد زندگی به پایان می‌رسد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ملتی بدون عزت زنده نیست و زندگی یعنی عزیز بودن، معتبر بودن و مستقل بودن، آزاد بودن بر سرنوشت خود مسلط بودن است.

وی افزود: دهه‌هاست که دشمنان بزرگ دست به دست هم داده‌اند و دنیا را میدان ائتلاف خود علیه ملت ایران و امت اسلام کرده‌اند و نمی‌خواهند اجازه دهند نور خدا بر این سرزمین جلوه‌گر شود.

سردار سلامی یادآور شد: دشمنان این ملت می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند و بر سرنوشت مسلمانان مسلط شوند، آزادانه در خیابان‌های ما راه بروند و برای ما مقدراتمان را تعیین کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این تقابل از حدود چهار نیم دهه قبل آغاز شده است، گفت: ما می خواهیم اسلام در سرزمین مسلمانان حاکم شود، احکام دین خدا پیاده شود، عدالت برقرار شود، کرامت انسان حفظ شود و آزادی بشر تضمین شود.

وی افزود: رسالت انبیای الهی که باز کردن غل و زنحیر اسارت از دست و پای مردمانی است که در اسارت طواغیت هستند ، پیاده شود و ما چیزی غیر از این نمی‌خواهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار