خبرهای داغ:
حجت الاسلام حسینی مجد در گفتگو با بسیج:

روحانیت و طلاب همواره در ادامه راه جبهه و جهاد پرچمدار و جلودار بودند

همدان-امام جمعه تویسرکان گفت: در ادامه راه جبهه و جهاد، در طول ۴۳ سال در سیل و زلزله و کرونا و بحران‌ها، روحانیت و طلاب پرچمدار و جلودار بودند و در کنار مردم و پشتیبان نظام و ولایت بودند.
کد خبر: ۹۵۳۴۶۰۵
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
روحانیت و طلاب همواره در ادامه راه جبهه و جهاد پرچمدار و جلودار بودند

حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان در ستاد خبری یادواره شهدای روحانی استان همدان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۸ هزار شهید استان همدان و شهدای روحانیت اظهار کرد: آمار بالای شهدای روحانیت استان همدان مایه افتخار است.

وی با بیان اینکه روحانیت از همیشه تاریخ تا به امروز جلودار و پرچم‌دار بودند، افزود: وقتی نظام مقدس جمهوری اسلامی با محوریت امام (ره) برپا شد نقش روحاینت در این عرصه و در همراهی و فراهم کردن زمینه انقلاب و همراهی با امام (ره) بی‌بدیل و بی‌نظیر بود.

امام جمعه شهرستان تویسرکان در بیان نقش روحاینت در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: در شرایطی که جنگ تحمیلی با پشتیبانی ده‌ها کشور ظالم و ستمگر با سرکردگی صدام بر ما تحمیل شد، روحانیون، طلاب و فضلا و اساتید از سراسر کشور همه سنگر علم و فقاهت را رها کرده و به جبهه‌ها شتافتند و در این عرصه علمدار و پرچمدار شدند به گونه‌ای که محوریت داشتند و در هر پادگان و خطی وقتی رزمندگان دلاور ما چهره خندان، با نشاط و با معنویت روحانیون را در کنار خود می‌دیدند روحیه می‌گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون در دوران دفاع مقدس در خط مقدم نقش بسیار مهم و کلیدی ایفا کردند، گفت: روحانیون در جبهه‌ها علاوه بر آن که در خط مقدم دلگرمی ایجاد می‌کردند و به رزمندگان روحیه می‌دادند، آداب و اعمال معنوی از نماز جماعت، گفتار معنوی، نشر احکام دین، بحث قرآن و معنویت و اعتقادات را به پیش می‌کشیدند و با حضور چهره به چهره بین رزمندگان نقش‌آفرینی می‌کردند.

حسینی مجد با بیان اینکه نقش روحانیون در دوران دفاع مقدس نقش اثربخشی بود که حقانیت حضور و پشتیبانی روحانیت و طلاب را از اسلام وانقلاب و امام (ره) به شایستگی نشان داد، اضافه کرد: شهدای روحانیت با قشر خودشان نسبت به اقشار گوناگون جامعه بالاترین جمعیت را در دوران دفاع مقدس تشکیل داده و چند برابر شهدای اقشار و اصناف دیگر بود.

وی ادامه داد: در ادامه راه جبهه و جهاد، در طول ۴۳ سال هرگاه حوادث و بلایای طبیعی پیش آمد در سیل و زلزله و کرونا و بحران‌ها، روحانیت و طلاب پرچمدار و جلودار بودند و در کنار مردم و پشتیبان نظام و ولایت بودند و امروز هم در صحنه هستند و همواره با روحیه و با افتخار پای کار ولایت هستند.

امام جمعه تویسرکان در تشریح نقش روحانیت در عصر حاضر به مقوله مهم جهاد تبیین اشاره و بیان کرد: امروز وظیفه سنگین روحانیت بدون جهاد تبیین به سرانجام نخواهد رسید؛ نگاه همه ما به فرمایشات نورانی رهبری است و با توجه به اینکه ایشان بر موضوع جهاد تبیین بسیار تاکید دارند باید این امر را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین نیز شرایطی دارد، افزود: روحانیون باید بین مردم حاضر شوند و با ارتباط چهره به چهره در جمع جوانان حاضر شوند تا جوان با هر منش، اخلاق و تربیتی که دارد، تشنگی در وجودش ایجاد شود و با روحانیت انس بگیرد و گوش فرا دهد.

حسینی مجد با اشاره به اینکه جهاد تبیین روحانیون بر این است تا مردم روحانیت را از خود بدانند، ادامه داد: روحانیون باید نیازمند‌هایی که در اذهان جوان وجود دارد، بهتر بشناسد و با ایجاد رابطه چهره به چهره و گاهی با نشست و برخاست صمیمی اثر خود را بر روی جوان داشته باشد.

وی افزود: جهاد تبیین را باید جدی بگیریم که این امر بدون مطالعه، تحقیق و برنامه‌ریزی اتفاق نمی‌افتد و حتما باید با انگیزه، جهادگونه، خستگی ناپذیر و شبانه روز نیاز‌های جوان را شناسایی و به شبهات ذهنی او پاسخ داده و و آنچنان قوی عمل کنیم که دشمن نتواند بر آن‌ها مسلط شود.

امام جمعه شهرستان تویسرکان با بیان اینکه امروز دشمن در تلاش است تا بین جامعه و روحانیت فاصله ایجاد کند، بر لزوم خنثی کردن این توطئه دشمن تاکید و بیان کرد: دشمن برای این موضوع بسیار برنامه‌ریزی و هزینه می‌کند و آنچه را که نیاز جوان امروز است شناسایی و بر روی آن تمرکز می‌کند که امیدواریم روحانیون با روش‌های گوناگون و با هنرمندی خود کاری کنند فاصله‌ای بین جوان و روحانیت ایجاد نشود و روحانیت را از خود بدانند و یقین پیدا کنند که دلسوزترین نیرو برای انقلاب و جوان و مردم، روحانیت است.

وی تاکید کرد: جامعه روحانیت همچنان که در دوران دفاع مقدس سینه سپر کرده و در صحنه حاضر شدند و ایثارگری و جانفشانی کردند، امروز نیز حاضر هستند جان، مال و زندگی و وقت خود را فدای مردم و جوان متعهد کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات