مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: ۵۲ تخت بستری برای گرمازدگی زوار با حضور کادر پزشکی و پیراپزشکی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۵۳۴۶۷۷
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا علی محمدی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام گفت:جمعیت هلال‌احمر وظیفه امداد و نجات و اسکان اضطراری در بحران‌ها را بر عهده دارد و در مسیر اصلی منتهی به مهران پایگاه‌ های امداد و نجات ثابت، موقت و سیار به شکلی چینش شده‌اند که حد واسط دسترسی پایگاه‌ها از ۱۰ کیلومتر تجاوز نکند در جهت اینکه در صورت بروز حادثه، با کمترین زمان ممکن امدادرسانی شود. 

 

وی افزود: یکی از تهدید های جدی اربعین امسال بحث گرمازدگی است که در این راستا جمعیت هلال‌احمر وظیفه خود را انجام خواهد داد. هم در حوزه اتاق‌ های سرد و هم ۵۲ تخت بستری برای گرمازدگی زوار با حضور کادر پزشکی و پیراپزشکی در نظر گرفته شده است. 

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام یادآور شد: دو دستگاه بالگرد و همچنین تیم‌های آنست یا سگ‌های زنده یاب و جستجوی پهپادی هم در مرز مهران مستقر خواهد شد. 

 

وی اضافه کرد: با استان واسط عراق هماهنگی‌هایی صورت‌ گرفته که برای حوادث داخل عراق با تلاش‌ های صورت‌ گرفته امکان دسترسی آمبولانس، ست نجات و اتوبوس آمبولانس برای عملیات امداد و نجات فراهم است. 

 

علی محمدی بیان کرد: پایگاه امداد و نجات پایانه مرزی مهران به‌ عنوان بزرگ‌ ترین و مجهز ترین پایگاه امداد و نجات مرزی کشور در عرض ۵۶ روز در مهران به بهره‌برداری رسید و یک ظرفیت بسیار خوب برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین است که در جهت اسکان تیم‌های تخصصی درمانی، امداد و نجات، اورژانس خواهران و برادران، مرکز کنترل هماهنگی عملیات‌ های امداد و نجات در دو طرف مرز استفاده خواهد شد. 

 

وی گفت: در اربعین امسال در صورت بروز هر حادثه آمادگی کاملی برای پاسخ‌ دهی در سریع‌ ترین زمان ممکن وجود دارد.

 

 ۳۰ دستگاه آمبولانس، ۱۶ دستگاه ست‌ نجات و قریب هزار نیروی عملیاتی در حوزه جوانان، داوطلبان، امدادگران، نجاتگران و کارکنان در ایام اربعین و به‌ خصوص مرز مهران به‌کارگیری خواهد شد.

ارسال نظرات