خبرهای داغ:
افشاری خبر داد

کاهش ۷۶ درصدی فوتی‌های تصادف برون شهری در تویسرکان

همدان-فرماندار شهرستان تویسرکان از کاهش ۷۶ درصدی فوتی‌های برون شهری در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۴۸۳۵
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین افشاری در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان تویسرکان از کاهش ۷۶ درصدی فوتی‌های برون شهری در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: شهرستان تویسرکان در این زمینه رتبه اول استان را کسب کرد.

وی انجام اقدامات زیرساختی از قبیل روکش آسفالت‌ها، رفع نقاط حادثه خیز، مراقبت و حضور میدانی پلیس راه را از مهمترین عوامل کاهش فوتی‌های برون شهری شهرستان عنوان کرد و افزود: در حوزه درون شهری نیز در چهار ماهه ابتدای امسال در شهرستان تصادف منجر به فوت نداشته‌ایم.

فرماندار شهرستان تویسرکان تصادفات جاده‌ای را سومین عامل مرگ و میر در کشور عنوان کرد و افزود: فوت بر اثر تصادفات از فوت ناشی از بیماری‌های قلب و عروق و سرطان که رتبه‌های اول و دوم مرگ و میر قرار دارند، بسیار مهم‌تر است چون در تصادفات جاده‌ای بیشتر مواقع نیروهای جوان و فعال جانشان را از دست می‌دهند که خبر کاهش نرخ تصادفات منجر به فوت مایه مسرت است.

وی پیگیری جذب تجهیزات برای استفاده در بحران‌ها و تصادفات را مهم دانست و افزود: با پیگیری‌های انجام شده در سال قبل رئیس جمعيت هلال احمر کشور یک دستگاه خودروی امداد و نجات و یک آمبولانس مجهز به شهرستان اختصاص داد که در زمان تصادفات کمک شایانی به فوریت ها و پلیس راهور می‌کند.

افشاری با تأکید بر اینکه حوزه شهری متعلق به شهرداران است، گفت: شهرداری‌های شهرستان قبل از شروع فصل مدارس نسبت به خط کشی معابر و سرعت‌گیرها و نصب علائم اقدام کنند.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون حفاری در شهرستان گفت: ارگان‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان قبل از حفاری موضوع را در این کمیسیون مطرح و بررسی‌های لازم انجام و همه ادارات با هم هماهنگ باشند تا از بروز بحران و ایجاد خلل و حادثه احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات