حجت الاسلام مصطفی جهانشاهی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از ظرفیت حضور زائرین پاکستانی به‌عنوان یک فرصت فرهنگی و تبلیغی بهره‌گیری می‌کند.
کد خبر: ۹۵۳۴۸۶۹
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵

حجت الاسلام مصطفی جهانشاهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان بیان کرد: امروز پیاده‌روی طریق الحسین و اجتماع پرشور عظیم اربعین حسینی جهانی شده و مرزها را درنوردیده است و از همه نقاط دور و نزدیک به نام این حضرت عرض ادب و ارادت می‌کنند، وظیفه ما هم این است که در فرصت ایجاد شده به نام اربعین حسینی تبلیغ و تبیین کرده و خودمان هم در میان این شور و عشق و حماسه‌آفرینی مردم قرار بگیریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی جهان‌شاهی افزود: در این زمینه پذیرایی و استقبال از زائران پاکستانی چندین سال است مطرح بوده و ستاد مردمی اربعین، استانداری سیستان و بلوچستان، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف همراه با مردم شیعه و سنی همگان مشغول خدمات‌رسانی برای تسهیل در ورود، حمل‌ونقل و پذیرایی از این زائران هستند که این مهم باعث شده برای بهره‌مندی از مباحث فرهنگی نیز از این فرصت استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین کاری که سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه انجام داده، کمک به حضور مبلغین اردوزبان در نقاطی است که زائران حضور دارند؛ مانند مرز ریمدان، میرجاوه، موکب امام رضا (ع) و یا ایستگاه‌های مواصلاتی درون و برون‌شهری به‌گونه‌ای که ۵۰ مبلغ اردوزبان هم اینک در حال ارائه خدمت هستند و مسئله تبلیغ در بین زوار پاکستانی را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه این اداره کل به دنبال آن است تا خادمین اردوزبان را از بدنه مساجد و هیئت‌ها برای خادمی امام حسین فراخوان کند، اظهار کرد: برای فعالیت‌های فرهنگی اقدام به برپایی موکب‌های فرهنگی، حمایت و رفع نیاز از آنها کرده‌ایم در حال حاضر دو موکب فرهنگی در مرز ریمدان و میرجاوه برپا شده است.

ارسال نظرات