دوره آموزشی تربیت و تعالی حوزه ای با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فارسان به همت حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهر جونقان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۴۹۴۱
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام ناصری در جمع خواهران بسیجی جونقانی تربیت را پایه و اساس افراد و جامعه دانست و گفت: تربیت می تواند آدمی را به مقامی بالاتر از فرشته و تربیت ناصحیح می تواند آدمی را به پایین تر از مرتبه حیوانات سوق دهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فارسان، افزود :موضوع تربیت تعالی، رابطه انسان با خود، خدا، دیگران و طبیعت را در بر می گیرد، از این رو اصلاح اخلاق، یعنی اصلاح همه ی روابط انسان در رسیدن به تعالی واقعی، که خود موجب شکوفایی استعدادها است، تعلیم و تربیت برترین دانش ها است و ثمردهی تعلیم و تربیت صحیح فقط به اصلاح فرد منحصر نمی شود، بلکه جامعه را هم می تواند متحول کند.

کارشناس مسایل مذهبی، با اشاره بر اینکه تربیت صحیح، میتواند کمال آدمى را برتر از فرشتگان قرار داده و عدم آن، رفتن به قهقرایی پایین تر از مرتبه ی حیوانات را موجب می گردد، اظهار داشت: از ویژگی های مهم نظام  تربیت اسلامی می توان از الهی بودن، شمول و جامعیت، هدایتگرى، خردپروری نام برد.

وی، در پایان سخنان خود گفت: هدف غایی تربیت تعالی، ایجاد تحول مثبت رشد در انسان و یافتن هویتی مطلوب برای او در زندگی فردی و اجتماعی است، در واقع، هدف غایی تربیت تعالی همان هدف غایی تربیت اسلامی است که از پیوند پایدار با پروردگار حاصل می شود و انگیزه و سمت گیری انسان را در فرآیند تعلیم و تعلم، تعالی می بخشد به همین دلیل است که با نگرش دقیق در تعریف تربیت، می توان دریافت که تربیت هم مستلزم نوعى تعلیم است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار