مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین تاکید کرد
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین گفت: زیارت اربعین یادآور آن است که سالار شهیدان در مسیر احیا ارزش‌ها از راه ‏بذل خون‌‬ خود کوشید.
کد خبر: ۹۵۳۵۳۳۷
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

 

حجت‌الاسلام محمدسعید خزائی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خمین درخصوص پیاده‌روی اربعین گفت: هر ساله عاشقان سیدالشهدا علیه‌السلام برای تشرف به مرقد مطهر اباالاحرار در زیارت الاربعین قیامی و نهضتی مثال‌زدنی و ستودنی در برابر دیدگان عالم به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: در واقع حضور در کربلا به تأسی از جابر بن عبدالله انصاری آن صحابی جلیل‌القدر جهت زیارت الاربعین یعنی تعظیم شعائر الله{وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ}، تعظیم شعائر الله یعنی اعلام برائت از ستمگران و زورگویان عالم، زیر بار ظلم نرفتن و ظلم نکردن به دیگران، نشر و ترویج امربه‌ معروف و نهی از منکر، نشر فرهنگ قرآن و احیای سنت رسول خدا، تبلیغ واجباتی چون نماز، زنده کردن مفاهیمی چون عدالت و گستراندن صلح و صفا و صمیمت بین مردم جهان و ممانعت از تضییع حقوق دیگران و جلوگیری از ضعیف‌کشی در جامعه امروزی است، این‌ها و هزاران مسئله دیگر را می‌توان از حضور در اربعین حسینی در کربلای معلا به آزادگان عالم انتقال داد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین تصریح کرد: نشر و تبلیغ زیارت اربعین یعنی نشر فرهنگ جهاد و شهادت، یعنی لا حکم الا لله است، یعنی عالم همه باید زیر چتر توحید قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: باید شرارت‌ها، زورگویی‌ها، چپاول اموال دیگران، قتل و خونریزی و فساد فی‌الارض رخت بربندد و صلح، اخوت، مهربانی و عدالت جایگزین آن گردد، این‌ها همان مفاهیمی است که سیدالشهدا برای نشر آن‌ها قیام فرمود و بعد از احساس خطر از ناحیه حکومت گمراه اموی درخصوص اضمحلال قرآن و سنت و آموزه‌های الهی و ایجاد انحراف در رسالت رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم شعار الموتُ‏ اولى‏ مِن‏ ركوبِ‏ العار-مرگ بهتر از پذیرش ذلت و عار است سر داد و در برابر سردمداران کفر و الحاد با تمام قوا ایستادگی کرد.

وی با تاکید بر حضور در پیاده‌روی اربعین گفت: باید به زیارت وارث الانبیاء و المرسلین مشرف شد و در قیام و نهضت ایشان و ایستادگی آن حضرت در برابر ستمگران و طاغوت‌های زمان تفکر و تعقل کرد تا اندیشه و فکر او را در جهان امروزی و در جای‌جای زندگی فردی و اجتماعی جاری ساخت.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین تص ریح کرد: در روایات، فراوان می‌بینیم ائمه هدی علیهم‌السلام برای زیارت الحسین تأکید فراوان می‌کنند و آن را گشایش گره‌ها، از بین بَرَنده دردها و تسکین آلام و تحقق آرزوها می‌دانند و در زیارت الحسین در ایام الاربعین تأکید مضاعف شده است و بنا بر فرموده امام حسن عسکری علیه‌السلام زیارت الاربعین یکی از نشانه‌های مؤمن است.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید«هر كس پياده به نزد قبر حسين علیه‌السلام بيايد، خداوند، براى هر قدمش هزار حَسَنه می‌نویسد و هزار بدی را از او می‌زداید و او را هزار درجه، بالا می‌برد» خداوند ان شاءالله زیارت الحسین را رزق هر ساله ما قرار دهد و همه زوار را به سلامت به اوطان خود برگرداند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات