امام جمعه شهرستان ری در دیدار جمعی از فعالان رسانه ای شهرستان بر رعایت اخلاق حرفه ای و حفظ حرمت و آبروی افراد و پرهیز از بی اخلاقی در حوزه خبر تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۳۵۳۶۷
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵

امام جمعه شهرستان ری در دیدار جمعی از فعالان رسانه ای شهرستان بر رعایت اخلاق حرفه ای و حفظ حرمت و  آبروی افراد و پرهیز از بی اخلاقی در حوزه خبر تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی در دیدار جمعی از خبرنگاران فعال کشوری و محلی با بیان اینکه با حوزه خبر آشنا است و در طول 20 سال نشریه ای به نام کویر در سمنان را منتشر می کرده است، خاطرنشان کرد: فعالیت در حوزه خبر فرصت مغتنمی بود که با ظرفیت های استان آشنا شوم و گام هایی در راستای توسعه استان و رفع مشکلات مردم برداریم.

حجت الاسلام  شاهچراغی با اشاره به حساسیت های کار خبرنگاری افزود: خبرنگاری کار بسیار حساس و دشواری است و در کنار آن مسئولیت خبرنگاران هم سنگین است.

 امام جمعه شهرستان ری در این نشست صمیمی مطلب مهمی را در قالب طنز بیان کرد و گفت: از یک شخصی در شب اول قبر سئوال کردند که چرا  مطلب غیر واقع را در مورد فلان شخص بیان کردی ؟ او هم در پاسخ گفت: من شوخی کردم شما جدی گرفتید! شاهچراغی خطاب به خبرنگاران خاطرنشان کرد: شما باید در انتشار اخبار دقت کنید و هر خبری را بدون منبع موثق منتشر نکنید و با آبروی کسی بازی نکنید چون بعضی ها حتی مطالب شوخی را جدی می گیرند.   

شاهچراغی با بیان اینکه تبلیغ کار سختی است، خاطرنشان کرد:  کار ما طلبه ها هم بسیار حساس و سنگین است و هر روز به خدا پناه می بریم. وی با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص یادآور شد حضرت آقا تاکید دارند که با آبروی کسی بازی نشود چرا که این کار تبعات سختی دارد و خداوند به کسانی که در حق دیگران ظلم می کنند و آبروی دیگران را به راحتی می برند، مکافات سختی قرار داده و جزای آنان را به قیامت نمی گذارد و در همین دنیا با آنان برخورد می کند.  لذا توجه داشته باشید تا جرمی ثابت نشده مطلبی را در مورد کسی منتشر نکنید.

  رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری اظهار داشت: شهرری مدیران خوب  و استعدادهای درخشانی دارد اصحاب رسانه هم برای ارتقاء سطح فرهنگی و رشد شهرستان تلاش کنند .

حجت الاسلام  شاهچراغی با انتقاد از تغییرات پی در پی در سطح مدیران شهرستان ری، گفت: هر چند ماه یک بار تعدادی از مدیران تغییر می کنند که این کار به نفع مردم و شهرستان نیست. وی با اشاره به اینکه فرماندار شهرستان ری باید وزارت کشوری باشد، ادامه داد:  کسی که سکان فرمانداری را بر عهده می گیرد باید سابقه و تجربه در این کار داشته باشد. وی درعین حال از برخی شایعات درخصوص دخالت در انتخاب مدیران و حمایت از شخص خاص تاکید کرد ما نه از فرد خاصی حمایت کرده ایم و نه از فرد خاصی برای سکانداری حمایت و دخالت خواهیم کرد و کاندید هم معرفی نکرده ایم و انتشار برخی اکاذیب از سوی برخی رسانه ها را رد می کنیم. و تاکید داریم دوستان رسانه اخلاق را رعایت کنند چون کار خبر اصولا کار سخت و مسئولیتی سنگین است.

در ادامه این جلسه خبرنگاران به بیان دیدگاه ها و معضلات حوزه خبر شهرستان پرداختند.  امام جمعه شهرری نیز در پایان این جلسه حجت الاسلام  و المسلمین کنگرلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری را به عنوان  رابط امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با اصحاب رسانه معرفی کرد.

   

 

  

ارسال نظرات