وزیر صمت پای در دل صنعتگران کرمانشاه نشست

مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان کرمانشاه در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۳۶۰۸۱
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور ، مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان کرمانشاه در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.

نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه امروز با حضور عباس علی‌‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمدطیب صحرایی استاندار و دیگر اعضا برگزار شد. در این نشست مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان کرمانشاه در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت. 

در این جلسه که، مدیران اقتصادی استان و مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ استان حضور داشتند؛ مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه، اظهار کرد: براساس سیاست‌ها و اهداف کمی لایحه برنامه هفتم توسعه که رشد ۸.۵ درصدی سالانه در بخش صنعت، نرخ رشد ۱۳ درصدی سالانه در بخش معدن و نرخ رشد ۲۳ درصدی سالانه در بخش غیرنفتی در صادرات را تعریف کرده؛ جهت‌گیری‌های سیاسی را مشخص کردیم.

وی افزایش بهره‌وری و رقابت‌پذیری در بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری با اتکا به شرکت‌های بزرگ، مادر، خوشه‌سازی و تجارت الکترونیک را در قالب یکی از سیاست‌ها عنوان کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌ها برای مشکلات راه‌حل پیدا کنیم.

علی‌آبادی مصرف انرژی در بخش صنعت را غیرمعقول دانست و گفت: میزان ثروتی که خلق می‌شود در برابر انرژی مصرفی چیزی نیست،کمتر صنعتی در کشور داریم که مصرف انرژی آن معقول باشد باید به سمت رقابت‌پذیری و بزرگ شدن پیش رویم.

بحث توسعه زیرساخت‌های پشتیبان در بخش صمت با تأکید بر دیپلماسی تجاری و اقتصادی، اصلاح نظام قیمت‌گذاری و یارانه‌ای در رشته فعالیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری، کاهش تصدی‌گری و... جزء استراتژیکی و راهبردهای وزارت صمت است.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز در ادامه این نشست از وزیر صمت خواست، دغدغه مطرح شده از جانب تولیدکنندگان و صنعتگران استان را در هیأت دولت مطرح کنند تا در تصمیم‌گیری نگاه ویژه‌ای به استان داشته باشند.

ارسال نظرات