خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی

فعالیت پنج هزار تعاونی در آذربایجان شرقی/ افتتاح ۲۸ طرح همزمان با هفته دولت

تبریز- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اشتغال و رفع نیازهای جامعه دغدغه بخش تعاون است، از فعالیت پنج هزار تعاونی در استان با اشتغال زایی هشت هزار و ۷۲۵ نفر و سرمایه‌گذاری اولیه ۹ هزار میلیارد تومان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۶۳۳۶
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسین فتحی در سومین جلسه نشست  رسانه ای به سوی قله در خانه فرهنگ تبریز، افزود: «حکمرانی تعاون، حکمرانی مردم» را شعار امسال بخش تعاون اعلام شده، بخشی که تجلی اقتصاد مردمی است.

وی مردمی سازی، هوشمندسازی، کارآمدی تعاون‌ها، شفافیت، شبکه سازی و تکمیل زنجیره ارزش اقتصادی و تاکید بر ایجاد شرکت‌های تعاونی دانش بنیان و نوآور را از رویکردهای مهم بخش تعاون برشمرد و گفت: ۱۹ تعاونی در زمینه فناوری و دانش بنیان، ۱۴۰۶ تعاونی در زمینه خدمات، ۹۴۶ تعاونی در بخش صنعت، ۴۹۹ تعاونی در بخش مسکن و ۴۰۰ تعاونی نیز در زمینه تامین نیازهای مردم فعال هستند.

فتحی اضافه کرد: در این خصوص همچنین اقدامات حمایتی خوبی با راه‌اندازی دو خط اعتباری ۲ و سه هزار میلیارد تومانی در کشور انجام شده و سهم استان از خط اعتباری دو هزار میلیارد تومانی، ۲۸۰ میلیارد تومان با اشتغال زایی ۹۰۳ نفر و از خط اعتباری سه هزار میلیارد تومانی ۵۳ میلیارد تومان با اشتغال زایی ۲۹۹ نفر است.

وی همچنین از افزایش تاسیس تعاونی طی دو سال اخیر خبر داد و  اظهارداشت: در دولت سیزدهم ۱۳۳ تعاونی با سرمایه‌گذاری ۳۲۵ میلیارد تومان تشکیل شده که فقط ۲۰ درصد تسهیلات دولتی و مابقی آن سهم اعضای تعاونی است.

فتحی یکی از اقدامات جدی دولت سیزدهم را تصویب سند توسعه تعاون خواند و گفت: این سند سال‌ها در انتظار تصویب هیئت وزیران بود که با مصوب شدن آن ۱۳ دستگاه اجرایی مکلف به حمایت از بخش تعاون هستند.

وی ادامه داد: طبق سند توسعه تعاون ۲۵ درصد بخش اقتصادی کشور باید در اختیار تعاون باشد و در این راستا تکلیف شده هرسال دو درصد به سهم تعاونی ها در اقتصاد کشور اضافه شود تا در ۱۰ سال آینده این میزان به ۲۰ درصد برسد و همچنین مقرر شده ۴۵ درصد سرمایه‌گذاری در طول ۱۰ سال آینده در بخش تعاونی انجام شود.

فتحی با بیان اینکه رویکرد اصلی وزارت تعاون حمایت از شرکت‌های فناور و نوآورانه است، افزود: آذربایجان شرقی جزو استان‌های فعال در این زمینه است که سال گذشته هشت طرح پژوهش و فناورانه مورد حمایت قرار گرفت.

وی افزایش ۲۵ درصدی سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور را از تاکیدات رهبر انقلاب عنوان و اظهار کرد: طبق ساست های اصل ۴۴، تعاونی‌های کارگری و کارمندی و شرکت‌های تعاونی حداقل تا ۲۵ درصد از پرداخت مالیات معاف هستند که اقدام مناسبی در راستای تشویق و ترغیب فعالان حوزه اقتصاد است.

فتحی همچنین از افتتاح ۲۸ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۲۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه خبر داد و گفت: ۳۷۳ طرخ تعاون فردا در کشور افتتاح می شوذ که رونمایی از یک طرح به صورت کشوری متعلق به استان و در خصوص طلا و جواهر از صفر تا صد در هفت سبک با یکهزار تنوع و با اشتغال ۲۰ نفر است.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی نیز در ادامه این نشست از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در استان از مرداد ماه امسال برای دهک های یک، دو و سه که تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند خبر داد.

مجید فصیحی افزود: اگر فردی نصف مبلغ یارانه خود را یعنی ۲۰۰ هزار تومان از اقلام کالا برگ خرید کند ۱۲۰ هزار تومان شارژ اضافه به ازای دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: از اول شهریور این دهک ها اضافه شده و تا دهک پنجم نیز شامل این طرح شده است و با مرور زمان دیگر دهک نیز از این طرح استفاده خواهند کرد.

فصیحی خاطرنشان کرد: کد ملی افراد در کالا برگ شارژ می‌شود و با همه کارت‌های اعتباری امکان خرید وجود دارد و اگر کارت عابر بانک همراه‌ فردی نباشد با کد دستوری  *۵۰۰*۱۴۶۳# می‌تواند خرید خود را انجام دهید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار