مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ عملیاتی امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: اهمیت اربعین ، اهمیت ذکر و وحدت است.
کد خبر: ۹۵۳۶۳۷۱
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر ، حجت‌الاسلام یعقوب یحیایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ امام صادق علیه السلام در دیدار با خادمین مواکب استان بوشهر در شلمچه، اهمیت اربعین را اهمیت ذکر و یادآوری و اهمیت اجتماع و وحدت مسلمین خواند و افزود:اربعین، علاوه بر بهره مندی معنوی و دینی زائرین، دارای دو وجه ذکر و وحدت است.

 

وی گفت: ذکر و‌ یادآوری یاد و نام امامی که بنی امیه می خواستند علاوه بر جسم مبارکش، یاد و نامش را از خاطرها محو کنند، اما اربعین این پرچم به خاک و خون نشسته مجددا به بلندای تمام عالم برافراشته شد و مظهر وحدت و اجتماع مسلمین و مظلومان عالم گردید.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ امام صادق (ع)ادامه داد: اربعین در حقیقت بزرگترین همایش وحدت و شکوه و اقتدار عزیزان عرصه جهاد و شهادت و بزرگترین همایش با شکوه اعتلای و عظمت اسلام محسوب است که شگفتی جهان را به همراه داشته است.

 

حجت‌الاسلام یحیایی یادآور شد: اربعین حماسه با شکوه‌ای است که جلوی از پیام‌رسانی نهضت امام حسین (ع) و اعتلای راه امام سجاد (ع) و حضرت زیبت کبری (س) در دنیا است.

 

وی متذکر شد: اربعین امام حسین (ع) امروز به یک رخداد بزرگ جهانی تبدیل شده است و در این حرکت بزرگ نه تنها مسلمانان بلکه تمام دوست‌داران عدالت و تمام کسانی که به امام حسین(ع) عشق می ورزند و اهل کتاب در این همایش حضور پیدا می‌کنند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: اربعین امام حسین (ع) آغاز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و اربعین امام حسین(ع) زمینه ساز شکل‌گیری حکومت مهدوی است و در حکومت مهدودی یک دلی و صمیمیت و محبت موج می زند که جلو‌هایی آن را در اربعین شاهد هستیم.

 

حجت‌الاسلام یحیایی تأکید کرد: این رخداد بزرگ جهانی به دانشگاه تبدیل شده و در این دانشگاه گروه مختلف سنی از کودک و نوجوان، جوان و مسن و زن و مرد حضور پیدا می‌کنند و راه طریق می‌کنند و خودسازی رقم می‌خورد و در اربعین دل‌ها به هم پیوند می‌خورد و با شور و علاقه با امام حسین (ع) آرمان‌های این امام همام روز به روز گسترش پیدا می‌کند و این از برکات انقلاب اسلامی و امام و رهبر انقلاب اسلامی است.

 

وی متذکر شد: خداوند اراده‌اش را بر این گذاشته نورش را کامل کند با وجود آنکه کفار نمی‌خواهند و لذا شاهد این هستیم که علاوه بر اربعین جای جای ایران اسلامی حماسه کوچکتر و با شکوه خلق می‌شود که به عظمت این روز می‌افزاید.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار