مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با وی گفت: هنرستان های هنر های زیبا نقش موثری در تحقق ساحت هنری و زیباشناختی سند تحول بنیادین در دانش‌آموزان دارند.
کد خبر: ۹۵۳۶۴۰۰
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، رضا رضایی در این دیدار خاطر نشان کرد: در سند تحول بنیادین که مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی است، گفته ‌شده آموزش‌وپرورش همه ساحت‌ها را مورد توجه قرار دهد ازجمله ساحت‌های عبادی اخلاقی، علمی، هنری و زیباشناختی، زیستی و بدنی، سیاسی و اجتماعی اقتصادی و حرفه‌ای که باید توازنی بین همه آنها برقرار شود.

وی افزود: هنرستان‌های هنرهای زیبا «ارشاد» با تلفیق علم و هنر نقش مهمی در تامین نیروی انسانی کارآمد برای بازار کار آینده کشور استان دارند و باید در اقصی نقاط استان تاسیس شوند.

رضایی بیان کرد: هنرستان هنرهای زیبای با توجه به وجود ظرفیت‌های هنری بسیار خوب، برای کسب رتبه های اول نیاز به تعامل و پشتیبانی بیشتر اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان و فرهنگ ارشاد اسلامی استان را می‌طلبد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه نداشتن ساختمان و فضای آموزشی مناسب هنرستان هنرهای زیبای ناحیه دو دغدغه اصلی آموزش و پرورش استان است، گفت:  احدات ساختمان و ایجاد فضای آموزشی در قالب هنرستان هنرهای زیبا توسط آموزش و پرورش استان در صورتی امکان پذیر که زمین در مالکیت آموزش و پرورش باشد. 

رضا رضایی با اشاره به اینکه نیروی انسانی در مراکز آموزشی دولتی و غیر دولتی و هنرستان‌های وابسته به آموزش و پرورش باید تاییدیه هسته گزینش آموزش و پرورش داشته باشند، تأکید کرد: نباید هیچ نیروی بدون گزینش در مدارس و مراکز آموزشی و هنرستان فعالیت و حضور داشته باشد. 

وی بیان کرد: آموزش و پرورش استان در تامین نیرو انسانی و فضا آموزشی همکاری لازم را با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد داشت. 

رضایی خواستار همکاری  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تامین تجهیزات برخی رشته ها شد. 

وی خاطرنشان کرد: باید پرداخت شهریه در هنرستان‌های هنرهای زیبا بر مبنای قوانین و مقررات و بر اساس مصوبه هیات امنا باشد. 

رضایی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت های خوبی از هنرستان های هنرهای زیبا داشته و در تامین تجهیزات و امکانات هنرستان های هنرهای زیبای حمایت  کند.

شایان ذکر است: در این دیدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان مدیران ادارات آموزش و پرورش نواحی یک و دو کرمان و روسای هنرستان های هنر های زیبا پسرانه و دخترانه نواحی یک دو کرمان حضور داشتند.

ارسال نظرات