خبرهای داغ:
تبریز- مدیر صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی کرامت بازنشستگان و توجه به این قشررا دغدغه مهم صندوق بازنشستگی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۳۶۵۶۴
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، طاهره احمدزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران، افزود: بازنشستگان ۳۰ سال عمر خود را گذاشتند و نباید جدا از شاغلان باشند و این انتظار آن ها در راستای توجه و کرامت آن ها انتظار به حقی است.

وی ادامه داد: یبمه درمان، معیشت و خدمات دیگری در کنار حقوق مطالبه بازنشستگان است و یک دستگاه نباید متولی مطالبه گری باشد همه باید در این امر سهیم باشند تا دغدغه این قشر را مرتفع کنند.

احمدزاده تعداد بازنشستگان را بیشتر از شاغلان اعلام و بیان کرد: این ناترازی چالش مهمی برای صندوق است و با گذشت زمان با توجه به پیری جمعیت که با آن روبرو هستیم این چالش باید با تدابیری رفع شود.

وی مهم ترین دغدغه بازنشستگان را علاوه بر حقوق و معیشت، درمان این قشر دانست و گفت: با توجه به اینکه میانگین بازنشستگی در استان ۶۳ سال است و بالای آن سالمندی به شمار می رود و نیازهای درمانی این سنین بیشتر است مهم ترین مساله بیمه تکمیلی آن هاست تا از مزایای آن استفاده کنند.

احمدزاده میانگین حقوق بازنشستگان در سطح استان را حدود ۱۱میلیون تومان اعلام و بیان کرد: امسال حقوق بازنشستگان افزایش ۲۰ درصدی داشته و سال گذشته نیز از ترمیم حقوق پنج درصدی به علاوه ۹۰۰هزار تومان بهره‌مند شدند.

وی اعطای وام و تسهیلات را از دیگر مزایای صندوق بازنشستگی برشمرد و افزود: سال گذشته ۱۵میلیون تومان وام ضروری بدون ضامن با چهاردرصد با اقساط ۳۶ ماهه به بازنشستگان تعلق گرفت و امسال نیز این وام ۳۰میلیون تومان بوده و از ابتدای سال به پنج هزار و ۴۰نفر از مشترکین صندوق واریز شده‌ است.

احمدزاده اعطای وام ازدواج و همپاد برای پایان نامه فرزندان بازنشستگان را از دیگر خدمات صندوق در راستای تسهیل گری و کمک به خانواده ها خواند و ادامه داد: وام ازدواج فرزندان ۳۵میلیون تومان و وام همپاد کارشناسی شش میلیون تومان و در سطح کارشناسی ارشد به هشت میلیون تومان است.

مدیر صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی به سرمایه گذاری صندوق در راستای خدمات بهتر صندوق به مشترکین را از اقدامات مهم صندوق عنوان و اظهار کرد: دو تفاهم نامه توسط صندوق در خصوص به امضا رسیده که شامل قرارداد با کشت و صنعت پگاه با پنج هزار راس دام و قرارداد طرح توسعه بازتوانی نیروگاه حرارتی تبریز است.

احمدزاده در پایان برگزاری پنجمین جشنواره ورزشی با حضور ۲۳۰بازنشسته ورزشکار، همایش پیاده روی به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان و مسابقه رالی برای اولین بار در استان را از برنامه های حوزه‌ فرهنگی اجتماعی صتدوق بازنشستگی در راستای ایجاد نشاط بازنشستگان و حضور آن ها در جامعه نام برد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار