کد خبر: ۹۵۳۶۸۶۸
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از نصب و راه اندازی۲ سردخانه و ۲ کارخانه یخ در محل پایانه مرزی مهران به منظور استفاده زائرین اربعین حسینی خبر داد و گفت: برای نصب و راه اندازی آنها مبلغ ۱۲۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نفت هزینه شده است.

 

به گزارش روابط عمومی؛ روح اله نوریان با اشاره به اینکه این شرکت در راستای مسئولیت های اجتماعی اقدام به راه اندازی این تجهیزات نموده است، افزود: هر ساله بسیاری از هموطنان از طریق مرز بین المللی مهران راهی عتبات عالیات می شوند که وجود سردخانه و کارخانه یخ از ضروریات بوده است.

 

وی اظهار داشت: برای نصب و راه اندازی سردخانه ها مبلغ ۵۴ میلیارد ریال و برای کارخانه های یخ نیز ۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت هزینه شده است.

 

نوریان با بیان اینکه این شرکت بعنوان نماینده وزارت نفت در خرید، نصب و راه اندازی این تجهیزات ورود کرده است، تصریح کرد: تیم های عملیاتی این پالایشگاه به صورت شبانه روزی برای نصب و راه اندازی دو سردخانه زیر صفر و بالای صفر و کارخانه های یخ پایانه مرزی مهران تلاش کرده اند تا این موضوع مهم در اربعین امسال عملیاتی شود.

 

نوریان تأکید کرد: ۹۰ درصد کارهای اجرایی به دلیل گرمای مهران و جلوگیری از گرما زدگی پرسنل در شب انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ظرفیت کارخانه های یخ ساز ۱۰ تن در روز و ظرفیت سردخانه زیر صفر ۲۴۰ تن و بالای صفر ۲۰۰ تن است، گفت: اولین محموله این تجهیزات در ۲۶ مرداد ماه سال جاری وارد محل پروژه شد و با تلاش شبانه روزی پرسنل این شرکت پس از ۱۵ روز، تمام تجهیزات نصب و جهت استفاده زوار اربعین حسینی در اختیار عتبات عالیات استان قرار گرفت.

 

نوریان با بیان اینکه در این مدت بیش از ۱۵۰ نفر- روز، نیروهای این پالایشگاه در اجرای این طرح مشارکت کردند، اظهار داشت: به جز تیم اجرایی پیمانکار، واحدهای عملیات، مهندسی، تعمیرات، مستغلات، برق، تأسیسات، حمل و نقل و واحدهای پشتیبانی این پالایشگاه در نصب و راه اندازی این تجهیزات نقش اساسی ایفا کردند که خوشبختانه در کمترین زمان ممکن به بهره برداری رسید.

 

نوریان خاطر نشان کرد: این شرکت علاوه بر ساخت و تحویل تجهیزات فوق، ۳ سوله سردخانه با ظرفیت ۳ هزار تن در شهر مهران با مبلغ ۱۲ میلیارد ریال از بخش خصوصی به مدت یک ماه اجاره و در اختیار ستاد اربعین استان قرار داده است.

وی در پایان از همکاری استاندار ایلام، معاونت عمرانی استاندار، آب منطقه ای، فرمانداری و اداره برق مهران، هنگ مرزی مستقر در مهران و سایر دستگاههایی که در تسهیل رفت و آمد و اسکان پرسنل این پالایشگاه همکاری داشته اند، قدردانی کرد.

ارسال نظرات