میری گفت: تیم سیار بهداشت دهان و دندان با حضور پزشکان، دندانپزشکان متخصص کانون بسیج جامعه پزشکی سپاه شهرستان زاهدان در راستای خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی در زائرسرای امام رضا (ع) فعالیت خود را آغاز کرده است.
کد خبر: ۹۵۳۶۹۲۶
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱

نادر میری در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان بیان کرد: یونیت سیار دندانپزشکی که از مردادماه سال جاری با خدمت‌رسانی در حاشیه شهر زاهدان، منطقه کریم‌آباد شروع به فعالیت کرده با حضور زائران پاکستانی این تیم سیار با حضور پزشکان، دندانپزشکان متخصص کانون بسیج جامعه پزشکی سپاه شهرستان زاهدان در راستای خدمت‌رسانی به زوار در زائرسرای امام رضا (ع) فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: با شعار بهداشت، درمان و سلامت برای همه، بدون مرز، انسان سالم، دندان سالم و لبخند زیبا امیدواریم برای همه بتوانیم سلامت دهان و دندان را تأمین کنیم و خدمات لازم برای سلامت دهان و دندان که یکی از دغدغه‌های زائرین است را ارائه کنیم.

مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی سپاه زاهدان تشریح کرد: این خدمات به همت همکاران هیئت اندیشه‌ورز پزشکان تخصصی بومی استان که نذر سلامت داشتند انجام شده است در این تیم متخصصان جراح فک و صورت متخصص پروتز متخصص تشخیص و مربی بخش جامع‌نگر جراح دندانپزشک جراح عمومی پزشکان متخصص داخلی اطفال و عمومی کانون بسیج جامعه پزشکی باهدف خدمتگزاری به ملت ایران و زائرین اباعبدالله الحسین حضور پیدا کردند.

وی افزود: با خدمت‌رسانی به عزاداران اربعین سعی داریم در زیارت آنان شریک باشیم ارائه خدمات رایگان به زائران نذر خمس و زکات علم است و باتوجه‌به فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی که از مکتب حسینی آموخته‌ایم سعی در اشاعه آن داریم.

مهرداد شهرکی جراح فک و صورت در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: ما جاماندگان اربعین حسینی به‌واسطه عشق و علاقه قلبی که برای امام حسین علیه‌السلام و زوار حسینی قائل هستیم خدمات رایگان پزشکی و دندانپزشکی را به‌صورت اورژانسی در زائرسرای امام رضا انجام می‌دهیم اگر امسال نتوانستیم به زیارت اباعبدالله الحسین مشرف شویم با خدمت‌رسانی به این زوار در زیارتشان شریک و در این راه قدمی برداشته باشیم.

وی ادامه داد: در این واحد سیار تاکنون برای ۳۱۳ نفر به‌صورت رایگان خدمات دندانپزشکی انجام شده است این خدمات شامل ۱۲۰ دندان کشیده شده، ۱۲ مورد عصب‌کشی دندان و ۲۰ مورد خدمات جرم‌گیری توسط اکیپ واحد سیار بهداشت دهان و دندان انجام شده است همچنین برای بیمارانی که با درد دندان مراجعه کردند تسکین درد و خدمات اورژانسی نیز انجام شده است.

جراح فک و صورت تشریح کرد: این خدمات قبلاً نیز در حاشیه شهر زاهدان انجام شده است و در شرایط کنونی با ورود زوار پاکستانی به استان واحد سیار بهداشت دهان و دندان برای خدمت‌رسانی به زائرین در زائرسرا مستقر شده است و تا پایان بازگشت زائران خدمت‌رسانی ادامه دارد.

ارسال نظرات