مدیرکل پزشکی قانونی ایلام گفت: به دنبال حادثه تصادف زواز در استان واسط عراق، ۷ پیکر مجهول الهویه با دستور مقام قضایی به پزشکی قانونی ایلام منتقل شدند.
کد خبر: ۹۵۳۶۹۶۴
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲
۷ پیکر مجهول الهویه از عراق به استان انتقال یافت

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهرشاد طهماسبی مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام، عصر پنج شنبه گفت: به دنبال حادثه تلخ تصادفات زاور حسینی به تاریخ (۷ شهریور ۱۴۰۲) در استان واسط عراق ۷ پیکر مجهول الهویه با دستور مقام قضایی و هماهنگی انجام شده به اداره کل پزشکی قانونی استان ایلام منتقل شدند.

 

وی افرود: به دلیل عوارض ناشی از حادثه، غیر قابل شناسایی بودند و بلافاصله و در همان شب توسط تیم بحران پزشکی قانونی استان معاینه و نمونه برداری جهت آزمایش DNA انجام شد و پیکرها تا تعیین هویت جهت نگهداری به سردخانه منتقل شدند.

 

مدیر کل پزشکی قانونی استان یادآور شد: بستگان احتمالی تعدادی از اجساد مجهوال الهویه اهل استان لرستان بوده اند که به دنبال هماهنگی انجام شده با پزشکی قانونی استان لرستان، نمونه از بستگان درجه یک جهت تطبیق ژنتیکی با نمونه اجساد اخذ و به آزمایشگاه استان کرمانشاه ارسال و به محض آماده شدن نتایج آزمایشگاهی و تعیین هویت، اجساد به خانواده متوفیان تحویل داده می شوند.

 

وی عنوان کرد: سایر اجساد مجهول الهویه احتمالا اهل استان خراسان رضوی بوده و لازم است بستگان احتمالی جهت پیگیری و اخذ نمونه جهت آزمایش ژنتیک به اداره کل پزشکی قانونی استان خود مراجعه نمایند.

 

 این تصادف در ۷ شهریور ماه حوالی ساعت ۱۳، یک دستگاه ون حامل زائرین ایرانی در حدفاصل جسان- الحولی کشور عراق پس از واژگونی، دچار حریق شد و ۷ نفر فوت و ۶ نفر مصدوم شدند.

ارسال نظرات