خبرهای داغ:
قاسمی فرزاد:

فعالین اقتصادی و تولیدکنندگان مجاهدانه فعالیت می‌کنند

همدان- استاندار همدان با بیان اینکه فعالین اقتصادی و تولیدکنندگان مجاهدانه در حال فعالیت هستند، گفت: این امر جای تقدیر و قدردانی دارد.
کد خبر: ۹۵۳۶۹۷۰
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در جمع فعالین اقتصادی در عرصه‌های مختلف که با حضور وزیر کشور، مسئولین کشوری و استانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین اتاق اصناف استان در استانداری همدان برگزار شد،  اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در جمع هیئت دولت تکلیف ما را در مقابل مردم و این حمایت‌های خاص و ویژه چند برابر می‌کند.

وی افزود: ما باید قدردان این نگاه رهبر معظم انقلاب باشیم و قطع به یقین تقویت روحیه خدمتگزاری را باید در ما چند برابر کند.

استاندار همدان با بیان اینکه فعالین اقتصادی و تولیدکنندگان مجاهدانه در حال فعالیت هستند، گفت: این امر جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت مردمی ایران قوی تمام توان خود را برای رشد تولید و مهار تورم به کار گرفته‌ است، افزود: در راستای حمایت از فعالین اقتصادی و تولیدکنندگان از تمام ظرفیت‌ها استفده می‌کنیم.

*دست مردم بهتر از هر کسی می‌تواند اقتصاد کشور را اداره کند

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان نیز در ادامه اظهار کرد: مهم این است که امروز به تولید کننده ما در همه زمینه‌ها باید کمک شود تا بتواند تولید قابل رقابت داشته باشد و صادرات در کشور بیش از گذشته شکل بگیرد.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: به عبارتی فعالان اقتصادی و تولید کننده ما امروز یک کار جهادی را انجام می دهند.

وی گفت: اقتصاد کشور هرچقدر مردمی‌تر شود و در اختیار مردم قرار بگیرد، به ویژه آن قسمتی که در اختیار دولت است تا جایی که مردم توان اداره آن را دارند بدهند، چرا که به مثابه یک جریان خونی است که در بدن شکل خواهد گرفت؛ شاید این موقع ما کمتر زحمت بکشیم تا تورم را مهار کنیم چون دست باکفایت مردم به طور قطغ بهتر از هر کسی می‌تواند اقتصاد کشور را اداره کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با اشاره به اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم بودجه کشور به شکلی نوشته می‌شود که بانک‌ها کار بودجه‌ای انجام دهند؛ ابراز کرد: برخی از موارد بانک‌ها کسری بودجه را به دوش می‌کشند؛ از این بابت حق با بانک‌ها است و در قسمت دیگر چند نکته وجود دارد که با دستور وزیر حل شود و این حق مردم نیست که پول را داخل بانک بریزند و این پول به استان دیگری برود؛ یعنی ناترازی بانک‌های ما، این پول باید به تولید برود و یا جاهای دیگر که مشکلات مردم حل شود.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی ما بانک‌ها هستند که مردم تکیه زیادی به بانک‌ها دارند و یک فشار عمومی دارد؛ بنابراین لازم است به بانک‌های استان اختیارات بیشتری داده شود چرا که بانک‌های ما نیاز به نیروی انسانی دارند؛ مجوزی داده شود برخی بانک‌ها نیاز به نیرو دارند که توسط مردم باید این گره باز شود.

حاجی بابایی عنوان کرد: ما در استان خیلی کارها باید انجام دهیم اما در بحث تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ وضعیت، وضعیت مناسبی نیست؛ از تبصره ۱۸، ۲ هزار تا به استان ابلاغ شده که هنوز این به دست استان نرسیده؛ تبصره ۱۸ در واقع امروز بودجه ما شده و فقط تسهیلات نیست ما باید کمک کنیم؛ تولیدگران ما باید بتوانند تسهیلاتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد برخی از مشکلاتشان را حل کنند.

*بیش از ۱۵۰ تولیدی ما در طول دو سال گذشته رونق گرفت

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵۰ تولیدی ما در طول دو سال گذشته رونق گرفت و به تولید بازگشت، این نشانه این است که در دولت کار انجام می‌شود و این بحث گرانی‌ها و تورم مقداری مشکل ایجاد کرده است و این واقعیتی است که در کشور وجود دارد و لازمه آن تبصره ۱۸ است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث مسکن گفت: خواهشم این است که توجه ویژه شود، امروز مردم نیاز به مسکن شهری و روستایی دارند نیاز به کمک و مساعدت دارند؛ اگر بانکی در استان آمده که فقط از مردم پول بگیرد اما کاری انجام نمی‌دهد ما این را نمی‌خواهیم.

وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد پولی که مردم وارد بانک می‌کنند باید به مردم تعلق بگیرد؛ این پول در اختیار بانک‌هایی که قانون را رعایت می کنند قرار بگیرد تا مردم بتواند از آن استفاده کنند.

حاجی بابایی خطاب به وزیر گفت: در استان هماهنگی خوبی در حال انجام است و از صبح شاهد آن بودید هماهنگی‌های خوبی در حال شکل‌گیری است و کارهای بزرگی دارد انجام می‌گیرد که نمونه آن کار تولیدکنندگان است؛ دستور دهید تسهیلات استان به صورت ویژه افزایش یابد.

 وی ابراز کرد: یک رفتار عادلانه‌ای در مالیات در استان‌ها شکل گیرد و در استان ما هماهنگی به شکلی است که هرجا مراجعه کردند امور مالیاتی مشکلات را برطرف کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان بیان کرد: امیدواریم با این گام‌های بلندی که برداشته می‌شود و کارهای خوبی که وزارت انجام می‌دهد؛ در کشور رونق اقتصادی افزایش یابد.

در ادامه فعالان اقتصادی منتخب به بیان مشکلات واحد تولیدی خود پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات