خبرهای داغ:
شیردره خبر داد

جمع آوری ۱۳۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در ملایر

همدان-مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر از جمع آوری یک هزار و ۳۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در سال گذشته خبر داد و گفت: جمع‌آوری این انشعابات از تلفات برق و سرقت انرژی وآسیب های ثانویه پیشگیری می‌کند.
کد خبر: ۹۵۳۷۰۰۳
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رضا شیردره در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دولت به کاهش ۶۳ درصدی خاموشی‌ها از ابتدای دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد: دو سال قبل شاخص خاموشی‌ها برای هر مشترک به طور میانگین هر روز 2 دقیقه و 69 ثانیه  بوده که این عدد در دولت سیزدهم به ۱.۷ کاهش یافته است.

وی به  ۱۳۵ هزار مشترک برق در سطح شهرستان اشاره و مطرح کرد: با استفاده از ۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه پست توزیع و ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق شامل یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف به 6 شهر و ۲۸۰ روستای شهرستان برق ‌رسانی انجام می‌شود.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر ادامه داد: از ابتدای سال جاری، پنج کیلومتر خط جدید در حوزه فشار ضعیف و هفت کیلومتر در حوزه فشار متوسط احداث و بیش از ۱۰۰ دستگاه ترانس نصب شده است.

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۲۱ پروژه با اعتباری بیش از ۶۶ میلیارد تومان آماده افتتاح داشتیم، افزود: این پروژه ها در چهار محور هوشمندسازی شبکه، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، افزایش بهره وری، مشتری مداری و ارتباط دو سویه با مشتریان بوده است.

شیردره برنامه امسال شبکه توزیع برق را هوشمندسازی کنتورهای برق دانست و مطرح کرد: در این طرح تابلو و لوازم اندازه‌گیری قدیمی با تابلو و لوازم جدید و هوشمند که قابلیت پایش و قطع و وصل از راه دور را دارند، تعویض می‌شود.

وی از نصب بیش از ۱۰ کلید قدرت هوشمند در شبکه توزیع برق از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: این طرح با اولویت بخش کشاورزی و صنعت در حال انجام است و در حال حاضر مشغول هوشمندسازی کنتورهای برق چاه‌های آب به صورت مرحله‌ای هستیم.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر کنترل میزان مصرف و قطع و وصل کردن برق مشترکان را از جمله قابلیت‌های هوشمندسازی کنتورها برشمرد و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون تمام ادارات شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند.

وی از قطع برق بیش از ۱۵ اداره و بانک در سطح شهرستان به علت عدم توجه به اخطارات و مدیریت مصرف برق در فصل تابستان خبر داد و گفت: امسال طرح‌های انگیزشی بسیاری با هدف تشویق مدیریت مصرف بر اساس ضوابط مدیریت مصرف و بار برنامه‌ریزی شده بود.

شیردره به مدیریت بار در شهرک‌های صنعتی کشاورزی از ابتدای خرداد سال جاری تا ۱۵ شهریور ماه اشاره و خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل یاد شده، صنایع یک روز در هفته از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۳ مدیریت بار داشتند و ساعت کاری ادارات نیز در همین راستا تغییر کرد.

وی به مدیریت بار الکتروموتور چاه‌های کشاورزی اشاره و بیان کرد: طبق دستورالعمل مدیریت مصرف، چاه‌های کشاورزی در مدت یاد شده پنج ساعت در روز مدیریت بار داشتند که به ازای هر روز همکاری کشاورزان در این زمینه، می‌توانند بقیه ساعات شبانه‌روز را از مصرف برق رایگان بهره‌مند شوند.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر از جمع آوری یک هزار و ۳۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در سال گذشته خبر داد و گفت: جمع‌آوری انشعابات غیر مجاز برق علاوه بر جلوگیری از تلفات برق و سرقت انرژی، با ایجاد ایمنی از آسیب های ثانویه نیز پیشگیری می‌کند.

وی به آمادگی شرکت توزیع برق شهرستان برای عقد قرارداد برای تولید برق با استفاده از ژنراتور اشاره کرد و افزود: پس از راستی آزمایی و عقد قرارداد، شرکت برق سوخت مورد نیاز مولد را نیز تهیه خواهد کرد.

شیردره از عقد قرارداد با ۲۰ مشترک در این راستا خبر داد و تصریح کرد: سازمان های بهزیستی، بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) افراد تحت پوشش خود را برای دریافت وام خود اشتغالی معرفی کرده و پس از دریافت وام، این افراد اقدام به تولید برق با استفاده از پنل های خورشیدی می کنند و تاکنون  با ۴۵ مشترک روستایی در این زمینه قرارداد منعقد شده است.

وی تصریح کرد: امسال در ۱۰ محور توسعه، احداث، اصلاح و بهینه سازی شبکه روشنایی معابر پروژه های خوبی برای 6 شهر شهرستان با اعتباری حدود ۳۵ میلیارد تومان تعریف کردیم.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر عنوان کرد: پروژه‌هایی با محوریت تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار، نصب ترانس های جدید، نصب چراغ و روشنایی، جابه‌جایی تاسیسات و پایه های شبکه  در روستاها با اعتباری حدود ۵۰ میلیارد تومان اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه تأمین روشنایی پارک ها با شهرداری است، گفت: مقرر شده است چراغ‌های بلوار سیف الدوله از میدان مادر تا میدان دکتر بابک تعویض و از لامپ ال ای دی استفاده شود.

شیردره با اشاره به اینکه قرار است پروژه های مشترکی در سطح معابر با همکاری شهرداری اجرا کنیم، افزود: برق بلوار شهید «حاج قاسیم سلیمانی» به صورت اساسی اصلاح و بهینه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه خاموشی‌های مشترکان به علت اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع از قبل اطلاع رسانی می‌شود، افزود: در حال حاضر ۲۸۰ روستای شهرستان از نعمت برق برخوردار هستند و روستای بدون برق نداریم.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر از بدهی حدود ۲۸ میلیارد تومانی مشترکان به شرکت توزیع برق خبر داد و تصریح کرد: عمده این بدهی‌ها در حوزه خانگی و شهری و روستایی است.

وی با بیان اینکه اپلیکیشن «برق من» ۴۴ خدمت غیرحضوری ارائه می‌دهد، گفت: رقم پاداش مشترکان کم مصرف به صورت پلکانی تا ۲۰ برابر تعرفه خرید برق یعنی ۲۰۰۰ تومان برای صرفه‌جویی به ازای هر کیلووات ساعت، محاسبه و در صورتحساب‌های برق مصرفی اعمال خواهد شد.

شیردره دو سال گذشته را سال‌های طلایی در حوزه برق خواند که اقدامات بسیاری انجام شده است و گفت: سیاست و مأموریت ما تأمین برق مطمئن و پایدار برای همه مردم است .

وی به کسب رتبه اول و دوم استان در حوزه جمع آوری ماینر های غیرمجاز در سال گذشته توسط شرکت توزیع برق شهرستان اشاره و بیان کرد: سیاست شرکت، برخورد قاطع و جمع آوری دستگاه استخراج‌گر ارز دیجیتال غیرمجاز است.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر به بازدید از ۵ هزار و ۸۰۳ مشترکان تجاری از ابتدای اجرای طرح مدیریت بار در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد:  در راستای این بازدیدها ۲ هزار و ۴۰۶ اخطار شفاهی و ۳۶۷ اخطار کتبی داده شده و برق ۲۰۰ مشترک پرمصرف که به اخطارها توجه نکردند، قطع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات