خبرهای داغ:
امام جمعه بندر امام خمینی (ره)،

اربعین حسینی یک فریاد رسا و یک رسانه بی‌همتا است

عبادی گفت: امروز در دنیای پیچیده پُر از تبلیغات به واسطه امپراتوری رسانه‌ای دنیای کفر که بر بشریت حاکم است، این شکوه و عظمت اربعین حسینی، یک فریاد رسا و یک رسانه بی‌همتا است. اربعین حسینی در دنیا نظیر ندارد.
کد خبر: ۹۵۳۷۰۴۹
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،حجت‌الاسلام «جاسم عبادی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، اظهار داشت: یکی از مصادیق قدرت که امروز دنیای اسلام دارد مشاهده می‌کند و به آن افتخار می‌کند، راه‌پیمایی عظیم اربعین حسینی است.

وی افزود: امروز راهپیمایی اربعین حسینی قدرت و عظمت اسلام است، قدرت جبهه مقاومت اسلامی است که به این شکل اجتماع عظیم میلیونی به سمت کربلا راه می‌افتند و همه آزادگان عالم باید از او درس بگیرند.

خطیب جمعه بندر امام اضافه کرد: اهمیت اربعین در آن است که در این روز، با تدبیر الهی اهل‌البیت (ع)، یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه شد. همه ما باید این را قدر بدانیم و هوشیار باشیم و درس بگیریم به ویژه یادگاران دفاع مقدس که اگر در حوادث گوناگون به حفظ یاد و آثار شهادت کمر همت نبندیم، نسل‌های بعد از دستاورد شهادت استفاده زیادی نخواهند برد. درسی که اربعین به ما می‌دهد، این است که باید یاد و خاطره ایثار و شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن، زنده نگه داشت.

وی متذکر شد: به همان اندازه که مجاهدت حسین بن علی (ع) و یارانش به عنوان صاحبان اصلی قیام و نهضت، با موانع برخورد داشت و سخت بود، به همان اندازه نیز مجاهدت زینب (س) و مجاهدت امام سجّاد (ع) دشوار بود.

امام جمعه بندر امام تصریح کرد: حادثه عاشورای حسینی را ستمگران و ظالمان می‌خواستند نگذارند باقی بماند، زینب کبری (س) با جهاد تبیینی که به پا کرد، نگذاشت دشمن به اهداف خود برسد.

عبادی یادآور شد: امروز در دنیای پیچیده پُر از تبلیغات به واسطه امپراتوری رسانه‌ای دنیای کفر که بر بشریت حاکم است، این شکوه و عظمت اربعین حسینی، یک فریاد رسا و یک رسانه بی‌همتا است. اربعین حسینی در دنیا نظیر ندارد.

وی افزود: اینکه میلیون‌ها انسان راه می‌افتند، نه فقط از یک شهر یا یک کشور بلکه از کشورهای مختلف و نه فقط از یک مذهب اسلامی بلکه مذاهب مختلف اسلامی و حتّی بعضی ادیان غیر اسلامی در کنار هم این حماسه عظیم و با شکوه را خلق می‌کنند، این یعنی اینکه اربعین حسینی توانسته محور وحدت جهان اسلام و مقدمه‌ای برای تمدن نوین اسلامی و زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) باشد.

خطیب جمعه بندر امام به دیدار هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت و تمجید ایشان از دولت اشاره کرد و گفت: اعتماد و تمجید کم‌نظیر رهبری و همراهی و همدلی مردم با دولت، سرمایه‌ای بزرگ است که مسئولیت دولت‌مردان را سنگین‌تر کرده و دولت‌مردان بعد از این حمایت‌ها و تمجیدها باید مصمم‌تر از گذشته با جهت‌گیری‌های اسلامی و انقلابی در مسیر رسیدن به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی بیش از پیش تلاش کنند

ارسال نظرات
پر بیننده ها