مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تا دهم شهریورماه جاری برابر با پانزدهم صفر، ۱۲۳۸ دستگاه ناوگان اتوبوسی از این استان به مرزهای مهران خسروی شلمچه و چذابه اعزام شده که ۴۱ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۵۳۷۲۳۴
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، جعفر شهامت اظهار کرد: تا تاریخ دهم شهریورماه جاری برابر با پانزدهم ماه صفر، ۱۲۳۸ دستگاه ناوگان اتوبوسی از این استان به مرزهای مهران خسروی شلمچه و چذابه اعزام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۱ درصدی از مبدأ مشهد مقدس و ۲۵ درصدی از استان را نشان می‌دهد.

وی افزود: تاکنون ۴۲۵۸۳ نفر زائر اربعین حسینی به مقصد مرزهای غربی کشور با ناوگان اتوبوس اعزام شدند که ۲۰ درصد این زائران به مرزهای شلمچه و چذابه عمدتاً اتباع کشور افغانستان و پاکستان بوده‌اند.

شهامت خاطرنشان کرد: روند بازگشت زائرین عزیز از پایانه مرزی شهید سپهبد سلیمانی مهران آغاز گردیده و ۱۲ نفر نیروی ناظر و ۷۰ نفر راننده پایه یک راهداری در پایانه برکت استان ایلام جهت تسهیل و کمک به بازگشت زائرین عزیز مستقر شده‌اند.

وی تسریع در روند اعزام زائرین عزیز افغانستانی طی روزهای آتی و اعزام ناوگان حتی به‌صورت خالی جهت برگشت را مهم‌ترین اولویت جهت تسهیل بازگشت زائرین عزیز ذکر کرد و افزود: از همکاری بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس و یک هزار و دویست راننده ناوگان عمومی و شرکت‌های مسافربری در طرح اربعین حسینی سال جاری تقدیر می‌کنیم.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بر سرویس‌دهی هم‌زمان به بیش از ۵۷۰ هزار سفر درون و برون‌استانی طی بازه زمانی بین ۲۷ مردادماه تا ۱۰ شهریور جاری اشاره کرد و توضیح داد: این میزان سرویس‌دهی علی‌رغم کمبود و محدودیت ناوگان مسافری استان انجام‌گرفته و تأخیر و کمبود مقطعی در برخی خطوط با همکاری مالکین و رانندگان رفع شده است و علی‌رغم افزایش قابل‌توجه اعزام‌ها، ازدحام قابل‌توجه در پایانه‌های مسافربری طی این مدت گزارش نشده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها