عزاداری جاماندگان اربعین در آذربایجان شرقی برگزار می شود

تبریز- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری مراسم عزاداری جاماندگان اربعین در تبریز و شهرستان های استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۷۳۴۶
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سيد محمود حسینی با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین اظهار داشت: هر چند جمعی از دلدادگان اباعبدالله الحسين (ع) توفيق تشرف به کربلای معلی و شرکت در مراسم اربعین حسینی در حرم سیدالشهدا (ع) را داشته اند، اما جمع قابل توجهی از مردم استان به این مهم موفق نشده اند.

وی ادامه داد: بر همین اساس مجموعه تبلیغات اسلامی در کنار دیگر نهادهای فرهنگی و مذهبی با پیش بینی برنامه ها و مراسم ویژه اربعین تلاش کرده تا این روز در شهرها و شهرستان های استان نیز با شور و عظمت خاصی گرامی داشته شود و برگزاری مراسم عزاداری جاماندگان اربعین یکی از این برنامه هاست.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به برگزاری این مراسم عزاداری همزمان با روز اربعین در تبریز و دیگر شهرستان های استان خاطر نشان شد: مراسم عزاداری جاماندگان اربعین در تبریز از محل مصلی اعظم امام خمینی (ره) این شهر به سمت گلزار شهدای وادی برگزار خواهد شد.

وی اقامه نماز ظهر و تلاوت زیارت عاشورا در مصلی و سخنرانی و عزاداری در محل گلزار شهدای وادی رحمت را بخشی از برنامه های پیش بینی شده برای مراسم عزاداری جاماندگان اربعین در تبریز اعلام کرده و افزود: در مسیر حرکت عزاداران حسینی از مصلی تا گلزار شهدا ۲۰ موکب نیز نسبت به خدمات رسانی به شرکت کنندگان در این مسیر اقدام خواهند کرد و نمونه چنین مراسمی برای کلیه شهرتان های استان نیز برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام حسینی به اقدامات صورت گرفته از طرف هیئات آذربایجان شرقی در ایام اربعین نیز اشاره و تصریح کرد: همزمان با این ایام تعدادی از موکب های استان در مناطق مرزی و همچنین کشور عراق و مسیرهای منتهی به کربلای معلی مستقر شده و به زوار اربعین خدمات رسانی می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از برپایی موکب هایی در مسیر تردد زائران اربعین حسینی از آذربایجان شرقی به سمت مبادی مرزی نیز خبر داد و گفت: در مناطقی چون عجب شیر، ایلخچی، آذرشهر، بناب و ملکان که در مسیر تردد زوار داخلی و خارجی از جمله از ترکیه قرار دارند، موکب هایی برپا شده و به مسافران وادی کربلا خدمات ارئه می کنند.

ارسال نظرات