خبرهای داغ:

هدف‌گذاری تولید ۴۰ میلیون لیتر الکل در خوزستان

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: امسال تولید ۴۰ میلیون لیتر الکل طبی در شرکت خمیرمایه و الکل رازی هدف‌گذاری شده‌است.
کد خبر: ۹۵۳۷۳۹۹
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

عبدعلی ناصری گفت: سویه جدید تکامل یافته به عنوان طرح دانش بنیان، حاصل پژوهش فاطمه شیخی پژوهشگر حوزه نیشکر و محقق مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر و صنایع جانبی، و همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و دانشگاه صنعتی دانمارک بوده‌است.

او می‌گوید: ا اشاره به این که به‌کارگیری این سویه بسیار موفقیت‌آمیز بوده‌است، استفاده از این سویه موجب بهبود تولید و مقاومت به اتانول در مخمر ساکارومایسس سرویزیه در شرکت خمیرمایه و الکل رازی شده‌است.

به گفته او در این روش مقاومت سویه (میکروارگانیسم‌ها) در مقابل تنش اتانول افزایش می‌یابد و در گام بعد نیز سویه‌های مقاوم طی یک روند هشت تا یکساله تکثیر می‌شوند تا در فرایند افزایش الکل طبی به کار روند.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: در سال جاری همانند سال گذشته تولید الکل در شرکت خمیرمایه و الکل رازی از ظرفیت اسمی خود فراتر رفته‌است؛ این مهم مدیون به‌کارگیری این سویه جدید است.

ناصری گفت: در حال حاضر مطالعات بیشتر در مورد اثرات این سویه در تولید بیشتر الکل ادامه دارد، با به‌کارگیری این سویه جدید فرایند شست و شوی مخازن و دستگاه‌های مختلف تولید الکل در شرکت خمیرمایه و الکل رازی (سیستم CIP) با فاصله بیشتری انجام می‌شود و در نتیجه این فرایند؛ توقف تولید به دلیل شست و شوی مخازن کمتر شده و حاصل آن افزایش تولید الکل در شرکت خمیرمایه و الکل رازی است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه با بیان اینکه این سویه عمر مفید دستگاه‌ها را نیز افزایش داده‌است، گفت: تحقیقات بیشتری در خصوص فواید این سویه در حال انجام است و توسعه استفاده از این سویه در برنامه‌های آتی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی قرار دارد.

به گفته او شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی یک شرکت دانش بنیان بزرگ مقیاس است و تولید خمیرمایه، الکل و دیگر فرآورده‌ها در حوزه کشاورزی و صنعت که در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی انجام می‌شود حاصل تلاش‌های علمی و پژوهشی اساتید دانشگاه و موسسات تحقیقاتی مختلف این مجموعه بزرگ است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۲ به «مهار تورم و رشد تولید»، رشد ۶۵ درصدی را در تولید شکر و دیگر فراورده‌های باگاس و ملاس در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی را تجربه کنیم

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار