خبرهای داغ:
امیر دریادار سیاری:

رمز ‌موفقیت و سرافرازی ما در ادامه راه شهدا است/امروز توان بازدارندگی و اقتدار دفاعی ما از دستاوردهای روحیه انقلابی‌گری است

همدان-معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا یعنی راه شهدا را بشناسیم و راه آنها را ادامه دهیم‌ چراکه رمز‌موفقیت و سرافرازی ما در این است که راه شهدا را ادامه دهیم.
کد خبر: ۹۵۳۷۴۳۹
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر دریادار حبیب الله سیاری امروز در یادواره شهدای نیروی هوایی و دریایی و چهل و چهارمین سالگرد شهادت اولین خلبان شهید «محمد نوژه» که در راستای کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهداو تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: درود می‌فرستیم به روح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و روح مطهر همه شهدا، شهدای ارتش، سپاه، فرماندهی انتظامی، بسیج و صنایع وزارت دفاع و همه کسانی که در عرصه دفاع مقدس و تاکنون برای استقلال این مملکت در عرصه حضور داشتند و با نثار خون خود افتخار آفریدند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید نوژه و شهید موسوی که در ۲۵ مرداد ماه سال ۱۳۵۸ به درجه رفیع شهادت نائل شدند، گفت: این دو شهید بزرگوار عملیاتی بزرگی در سرکوب عناصر ضدانقلاب در آن منطقه کوهستانی انجام دادند، که از نظر تاکتیک و تکنیک بسیار جای سخن دارد و این نشانه همت، شجاعت، ازخودشگذشتگی و روحیه انقلابی است که این شهدا به ویژه شهید نوژه و شهید موسوی داشتند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فرازی فرمودند «زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا یعنی راه شهدا را بشناسیم و راه آنها را ادامه دهیم‌ و افتخار کنیم که راه شهدا را ادامه می‌دهیم چراکه رمز‌موفقیت و سرافرازی ما در این است که راه شهدا را ادامه دهیم.

وی با بیان فرازی دیگر از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ما هرچه داریم به برکت خون شهداست»، ابراز کرد: نکته مهم این است که چه داریم؟ باید بدانیم به برکت خون شهدا در کجای نظام بین الملل ایستاده‌ایم.

*پیروزی انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین آسیب برای استکبار جهانی بود

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید و طاغوت و طاغوتیان از این کشور رفتند، ملت آزاد شد و در حال ساماندهی کشور بود، عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین آسیب متوجه استکبار جهانی شد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در ایران منافع نامشروعی برای خود تعریف کرده بودند و از آن استفاده می‌کردند، اما بعد از انقلاب از این کشور رفتند و نتوانستند بهره‌برداری کنند، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، جبهه استکبار جهانی در منطقه غرب آسیا و در جهان دچار آسیب شد.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه استکبار با قلدری تمام و تجهیزات کامل ضربه‌ای را دید که هنوز هم نتوانسته است جبران کند و اطمینان داشته باشید هیچ‌گاه نمی‌تواند، گفت: دشمنان از کشور ما به عنوان جزیره ثبات بهره خود را می‌بردند اما دشمنی استکبار از همان زمان با ما آغاز شده و ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه دشمن ابتدا با اختلافات قومی و مذهبی شروع کرد و به نتیجه نرسید و بعد به سراغ ترور رفت، یادآور شد: ما ۱۷ هزار شهید ترور داریم، اما نتیجه نگرفت و سپس جنگ را به ما تحمیل کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: اولین هدف دشمن ما شکست انقلاب، دومین هدفش تصرف بر خوزستان و تمامیت ارضی و سومین هدف آن سیادت بر شمال خلیج فارس بود و اهداف دیگری که در ذیل این اهداف کلی برای خود منظور کرده بود و اینکه بتواند برای خود جایگاه ایجاد کنند، بنابراین جنگ را بر ما تحمیل کردند و دشمن را علیه ما تجهیز کردند که تا بن دندان مسلح بود.

وی خطاب به جوانان تأکید کرد: بدانید در آن مقطع زمانی، جهان دو قطبی و شرق و غرب بود که در قالب یک پیمان نامبارک اقداماتی را علیه کشور ما انجام دادند و دشمن ما را به انواع سلاح‌ها گونه‌ای تجهیز کردند و به ما حتی سیم خاردار هم نمی‌دادند.

*پیچیده‌ترین عملیات هوایی «اچ ۳» از پایگاه نوژه انجام شد

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه در ۳۱ شهریور ماه وقتی دشمن به ما حمله کرد و فرودگاه ها را زدند، گزارش دادند تا یک ساعت دیگر خلبانان تیز پرواز شما می‌خواهند کمر جمهوری اسلامی را می‌شکنند، ادامه داد: در همان اتاق جنگ هواپیماها برگشتند و نشستند اما نیروی هوایی قهرمان ما عملیاتی با عنوان عملیات «انتقام» انجام داد و هنوز موتور هواپیماهای عراقی در فرودگاه بغداد سرد نشده بود که هواپیماهای پایگاه نوژه همدان بغداد را زدند و ۴۸ ساعت بعد در عملیات «کمان ۹۹» ۱۴۰ فروند هواپیمای نیروی هوایی قهرمان در منطقه حاضر شد.

وی با بیان اینکه عملیات «اچ ۳» پیچیده‌ترین عملیات هوایی دنیا از همین پایگاه نوژه انجام شد، عنوان کرد: تیپ زرهی شهید قهرمان هم در عملیات طریق القدس، ثامن الائمه، فتح المبین، بیت المقدس و ... شرکت داشت و شهدای بسیاری را تقدیم کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به سایت رادار سوباشی با بیان اینکه نگهبانان همیشه بیدار سوباشی همیشه بیدارند و آسمان را کنترل می‌کنند و شهیدان زیادی را تقدیم انقلاب کردند، گفت: در شصت و هفتمین روز جنگ قهرمانان نیروی دریایی کمر رژیم صدام را در دریا شکستند و در ادامه ۱۰ هزار کشتی تجاری و نفت‌کش اسکورت کردند تا در کشور ما کمبود مواد غذایی پیش نیاید تا یک لحظه صادرات نفت از جزیره خارک قطع نشود.

وی به عملیات‌هایی که سپاه پاسداران مشارکت داشته اشاره و تصریح کرد: جوانان بسیجی ما عملیات‌های بزرگی را انجام دادند و با رشادت، از خودگذشتگی و ایثار پای کار آمدند و کمر دشمن تا بن دندان مسلح که شرق و غرب او را حمایت می‌کرد، شکستند.

*ما هر چه داریم به برکت خون شهدا است

امیر دریادار سیاری با تأکید بر اینکه ما هر چه داریم به برکت خون شهدا است، ابراز کرد: انقلاب ما باقی ماند و امروز این چنین در جهان می‌درخشد و چهل و پنجمین سال پیروزی آن‌را جشن می‌گیریم.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال شکست انقلاب بود و تمامیت ارضی ماند اما دشمن به دنبال اروند رود و خوزستان بود، سیادت ما بر خلیج همیشه فارس برقرار است و ارتقای جایگاه کشور ما در نظام بین الملل بالا رفت، عنوان کرد: دنیا تازه به انگیزه‌ و روحیه انقلابی ما پی برده است که چگونه می‌شود با این روحیه در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستاد و جنگید.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با تأکید بر اینکه امروز توان بازدارندگی و اقتدار دفاعی ما از دستاوردهای همان روحیه و انگیزه انقلابی‌گری است، تصریح کرد: امروز تجهیزات موجود در نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه، وزارت دفاع، بسیج و ... در جایگاهی است که دشمن جرأت تعرض به خود نمی‌کند نه اینکه علاقه‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه امروز همه نیروهای مسلح این آمادگی را دارند که در مقابل هر تهدیدی که متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی ما شود، بایستند، مطرح کرد: دشمن از جنگ سخت به نتیجه نرسید و با شروع تهاجم فرهنگی، تحریم اقتصادی به سمت جنگ نیمه سخت به دنبال دو قطبی کردن جامعه است.

*بصیرت قطب نمای حرکت در اوضاع غبارآلود جامعه امروزی است

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه دشمن جنگ شناختی را دنبال می‌کند، افزود: دشمن می‌خواهد جامعه ما را دو قطبی کند تا بتواند به افکار جوانان ما تسلط پیدا کند و از این راه بر ما مسلط شود و هژمونی خود را برگرداند.

وی با اشاره به اینکه دشمن جنگ ترکیبی یعنی همه ابعاد جنگ را در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: دشمن به دنبال این است به هر طریقی که ممکن است به منطقه برگردد و خیلی تلاش می‌کند اما با ضربه‌ای که خورد جایگاهی در منطقه ندارد و آرزوی دشمن این است که مجدد برگردد و در منطقه حضور داشته باشد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه راهکار ما در مقابل جنگ دشمن ارتقای بصیرت است، تأکید کرد: همه جامعه ما باید دارای بصیرت بالایی باشند همانگونه که مقام معظم رهبری می‌فرماید بصیرت قطب نمای حرکت در اوضاع غبارآلود جامعه امروزی است.

وی با بیان اینکه با ارتقا و سطح بصیرت می‌توانیم به مقصد برسیم و اگر قطب نما نداشته باشیم در اول مسیر منحرف می‌شویم، گفت: باید دشمن شناس باشیم و ترفندها و حرکات او را بشناسیم‌ و بدانیم دشمن امروز با این هدف و ابزار وارد میدان شده است و می‌خواهد بر کشور ما تسلط پیدا کند.

*وحدت و انسجام دوای درد امروز ما است

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه قطب نمای امروز ما در مقابل جنگ تحمیلی حرکت در خط ولایت فقیه و ریلی است که ولایت فقیه تنظیم می‌کند و این چراغ راه ما برای آماده شدن در مقابل دشمن است عنوان کرد: آنچه که ما باید در دستور کار داشته باشیم همت بالا است که با همت بالا می‌توان خیلی کارها انجام داد می‌شود ویرانی‌ها را آباد کرد و می‌توان کمر دشمن را شکست و در مقابل او ایستاد.

وی با تأکید بر اینکه تفاهم، همدلی، وحدت، انسجام دوای درد امروز ما است، خاطرنشان کرد: کلام امام خمینی (ره) وحدت کلمه بود و رمز پیروزی انقلاب وحدت است باز هم می‌توانیم با این کلید واژه‌ها و شعار «هیهات من الذله» می‌توانیم در مقابل جنگ ترکیبی موفق شویم پوزه دشمن را به خاک می‌مالیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار