خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قم گفت: مشاهده می‌کنیم از کشورهای مختلف و از ادیان مختلف در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند، اربعین وحدت جامعه انسانی را حول محول اسلام به نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۹۵۳۷۸۲۲
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم محمود علامه روشن در گفتگو با حبرنگاران اظهار داشت: اربعین حسینی از این‌ جهت برای امت اسلام اهمیت دارد که بحث وحدت کلمه و وحدت امت اسلامی در مقابل جبهه کفر در آن مطرح است.
مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم ادامه داد: اتحاد جبهه اسلام و کشورهای مسلمان مخصوصاً کشورهایی که آزادی‌خواه هستند چه مسلمان باشند چه نباشند؛ اما دارای حریت باشند باعث وحشت جبهه کفر و استکبار است به همین خاطر هر سال دشمن تلاش  می‌کند اربعین را تخریب کند.
وی ادامه داد: دشمن تلاش کرد جلوی اربعین حسینی را بگیرد تا از اتحاد امت اسلام و امت‌های آزاده را بگیرد؛ اما موفق نشد.
علامه روشن افزود: مشاهده می‌کنیم از کشورهای مختلف و از ادیان مختلف در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند؛ زیرا آزادی و حریت قیام سیدالشهدا محدود به دین و زمان نیست و برای همه مردان و زنان آزاده‌ی دنیا وجود دارد و اربعین وحدت جامعه انسانی را حول محول اسلام به نمایش می‌گذارد.
 مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم بسیج اساتید تصریح کرد: دشمن همیشه برای هر چیزی که به نفع انسان‌ها آزاده جهان است دنبال بهانه است و برای اربعین هم بهانه گرما، هزینه و دیگر بهانه‌های واهی را بیان می‌کند درحالی‌که همه این هزینه‌ها را خود مردم پرداخت می‌کنند و کسانی که به این‌ها هجمه وارد می‌کنند خودشان هزینه‌های گزافی را برای بسیاری از کارهای بیهوده هزینه می‌کنند.
وی عنوان داشت: همه حرف‌های دشمن در خصوص اربعین دروغ و بهانه است این‌ها به دنبال این هستند که جلوی این حرکت رو با شایعات و دروغ‌های واهی بگیرند تا اتحاد و تجمع فرهنگی و معنوی بین انسان‌ها آزاده شکل نگیرد.
علامه روشن خاطرنشان کرد: دشمنان حتی گرمای هوا را بهانه می‌کنند درحالی‌که شرایط سخت پیاده‌روی اربعین یک فرصت برای شیعیان و مسلمانان است تا کمی از سختی که خاندان رسول‌الله در عاشورا و در مسیر اسارت متحمل شدند را درک کنند.
اربعین نمایش وحدت جامعه انسانی حول اسلام است
مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم گفت: اربعین تداوم عاشورا است همان‌طور که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، اربعین هم حماسه تأثیرگذار که باعث زنده نگه‌داشتن آرمان‌های امام حسین علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و یاران عاشورا می‌شود و در نهایت به قیام امام‌زمان(عج) منتهی می‌شود.
وی تصریح کرد: اربعین زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی و زمینه‌ساز ظهور است، ایامی مانند اربعین و‌ غدیر حرکت عظیم اسلام و آزادی‌خواهان و حریت‌طلبان است و ما را آماده ظهور صاحب‌زمان(عج) می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات