سومین دوره نشست مشترک انجمن های ادبی و هنرمندان بسیجی و ارزشی تایباد و هرات برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۸۱۳۹
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ جابر آفریدون رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد و مسئول کانون بسیج هنرمندان:

سومین دوره نشست مشترک انجمن های ادبی و هنرمندان بسیجی و ارزشی تایباد و هرات با حضور احمد مقیمی مشاور فرهنگی و اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 در این نشست فرهنگی و ادبی، تعداد ۲۵ هنرمند ادبی، شاعر گروه هنری شعر بسیج هنرمندان و اساتید دانشگاه های ایران و افغانستان شامل ۱۷ نفر از تایباد و هشت نفر از هرات افغانستان حضور دارند.
 سومین دوره نشست انجمن های ادبی و هنرمندان تایباد و هرات با هدف آشنایی فعالان هنری دو سوی مرز، تاکید بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و افغانستان، معرفی آخرین آثار ادبی هنرمندان و توسعه مناسبات فرهنگی و پاسداشت زبان و ادب فارسی برگزار می شود.
 اولین دوره این محافل هنری با عنوان «نشست همزبانی» و دومین دوره به صورت مجازی و ویدئویی با عنوان «خوشتر از همزبانی» به ترتیب در سال های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ در تایباد برگزار شد.
پا ایران و افغانستان، دو کشور دارای بیشترین قرابت های فرهنگی هستند و زبان فارسی به عنوان برجسته ترین عنصر مشترک دو ملت به شمار می آید.
 همدلی و همزبانی مردم ایران و افغانستان و به ویژه هرات و تایباد در حوزه تاریخی خراسان بزرگ مرزها را درنوردیده است و این موضوع باعث شده تا امروزه شاهد افزایش و رونق مراودات فرهنگی این دو کشور همسایه باشیم.
 امید است این نشست ها و جلسات با حمایت های دولتی مداوم باشد و به تدریج به یک رویداد فرهنگی هنری در خراسان رضوی و شهرستان تایباد تبدیل شود.

 

ویدا حنفی/ روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی

ارسال نظرات