مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: نشست سراسری جهاد و شهادت با توجه به مباحث وحدت و همدلی اقشار جامعه در زاهدان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۳۸۲۹۷
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، غلامرضا جعفری ظهر امروز در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: در هفته دفاع مقدس امسال، اجرای برنامه‌ها به صورت وحدت محور در دستور کار بوده و گسترس و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت با رویکرد سیاست‌ها و جهت‌گیری و همسان‌سازی برنامه‌ها با شعار سال و جهاد تبیین و رفع شبهات و مقابله با انحرافات مورد توجه است.

وی افزود: نشست سراسری جهاد و شهادت از دیروز تا امروز در ۲۹ شهریور ماه را خواهیم داشت و در سیستان و بلوچستان توجه به مباحث وحدت و همدلی اقشار جامعه و نیروهای مسلح را در اولویت داریم و روایتگری رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و تولید و برنامه‌سازی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را با دخیل کردن همه اقشار جامعه خواهیم داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی و مهمانی لاله‌ها و غبارروبی و عطر افشانی مزار شهیدان و رژه خودرویی و ده‌ها عنوان برنامه ویژه دفاع مقدس را در سطح استان تدارک دیده‌ایم که با همکاری دستگاه‌های مختلف به اجرا در می‌آید.

رضا شریفی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان در ادامه نشست بیان کرد: در کمیته‌های ۱۵ گانه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید بهره گرفتن از ظرفیت‌های نخبگان و ابزارهای نوین و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با هدف امید آفرینی و امید بخشی مورد توجه قرار گیرد و البته این اقدامات مختص به یک هفته نبوده و باید مستمر و مداوم باشد.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی و تکریم بزرگان و پیشکسوتان جنگ و معرفی الگوهای ایثار و از خودگذشتگی و ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری و دخیل کردن همه اقشار جامعه و از جمله اهل سنت و مردم بلوچ در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و به‌ویژه در حوزه روایتگری جنگ تحمیلی و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس باید به صورت محوری در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد و در این راستا از ظرفیت‌های نهاد رهبری در امور اهل سنت و سپاه سلمان و سایر ارگان‌ها و نهادها بهره گرفته شود.

ارسال نظرات