یکی ازبزرگترین خصوصیات انقلاب اسلامی انطباق پذیری باتغییرشرایط است

نشست روشنگری وکارگاه آموزش سوادرسانه ویژه معتمدین وفرماندهان پایگاههای بسیج درنمازخانه سپاه ناحیه نیکشهربرگزارشد.
کد خبر: ۹۵۳۸۳۱۲
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷

به گزارش خبرنگار از نیکشهر، سرهنگ حسین نکوئی فرمانده سپاه ناحیه نیکشهرضمن تسلیت فرارسیدن اربعین سروروسالارشهیدان گفت: نبرد رسانه‌ای مقدمه اصلی سایر چالش‌های امنیتی و بحران‌های اجتماعی است که معمولاً گرفتار آن می‌شویم و پایه اساسی نبردی است که دشمن نقطه تمرکزش را بر آن قرار داده است.

وی افزود: جنگ به صحنه افکار منتقل شده و ذهن‌ها میدان و جغرافیای اصلی نبردی است که دشمن علیه ما انجام می‌دهد جنگ در میدان‌های دیگر علیه جمهوری اسلامی ایران برای دشمن پیروزی آفرین نبوده بنابراین آن را به ذهن‌ها و قلب‌ها منتقل کرده است و از آن برای رسیدن به اهداف خود زمینه سازی می‌کنند.

نکوئی اذعان کرد: یکی از بزرگترین خصوصیات نظام اسلامی انطباق پذیری با تغییر شرایط است به شرط آنکه غافلگیر نشویم وقتی غافلگیر نشویم هر دشمنی را شکست می‌دهیم ایجاد آمادگی و به وجود آمدن حس جنگی لازم لازمه غافلگیر نشدن است جنگ ما همیشه جنگ ناشناخته‌هاست و وقتی شناسایی می‌شود آسان می‌شود وقتی مبهم عمل می‌کنیم سخت می‌شود ولی وقتی صحنه را تشخیص می‌دهیم خوب عمل می‌کنیم.

فرمانده سپاه نیکشهرتصریح کرد: فتنه‌ای که پشت سر گذاشته شد بزرگترین جنگ جهانی قرن ۲۱ بود مخلوطی از هر چیزی که هر کسی در لحظه می‌تواند انجام دهد تعریف سنتی جنگ امروز خیلی تغییر کرده است اینکه جنگ در یک نقطه با تبادل اتش ها آغاز شود و با خاموش کردن آتش‌ها تمام شود دیگر وجود ندارد جنگ و صلح با هم آمیخته شده است و خیلی از کشورها با هم می‌جنگند و در عین حال با هم ارتباط دارند. هم مبادله تجاری دارند و هم برای نابودی یکدیگر برنامه ریزی می کنند.

وی افزود: ما هم در این فضا می‌جنگیم و نقش رسانه در آن نقش اول است و اگر بخواهیم یک شبیه سازی کنیم رسانه خط مقدم نبرد است یعنی تبادل آتش‌ها در عرصه رسانه و صوت و کلمه و تصویر این‌ها به جای بمب اتم و دیگر بمب‌های متعارف شلیک نمی‌شود و به جای شیمیایی شدن این رسانه است که می‌میراند و یا می‌تواند موفقیت ایجاد کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار