فرماندار فراهان خبر داد

اختصاص ۳ هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن فراهان

فرماندار فراهان از اختصاص ۳ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر فرمهین خبر داد و گفت: برای اجرای طرح "حمایت از جوانی جمعیت" هم در قالب آن اقدام خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۳۸۳۴۵
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از فراهان؛ جمعیت از مؤلفه‌های اقتدار ملی هر کشوری محسوب می‌شود  متاسفانه آنچه که در نمودارها مشخص شده است در دو دهه‌ی اخیر کشورمان با کاهش نرخ رشد جمعیت به سمت کهنسالی حرکت می‌کند.

براساس آمار و از نظر کارشناسان کاهش موالید و ازدواج از عوامل اصلی پیری جمعیت است هر چند موارد دیگری مانند افزایش طلاق، ناباروری، تغییر سبک زندگی، اقتصاد، افزایش سن ازدواج، تحصیل، اشتغال و سقط جنین و... از مسائل اساسی در کاهش و افزایش جمعیت است.
برای رفع این دغدغه‌ها نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب و ابلاغ قانون ۷۳ ماده‌ای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در صدد استفاده از همه ظرفیت‌های موجود کشور برای پیشگیری از آثار مخرب پیری جمعیت برآمدند.
بسیاری از مواد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به دنبال حمایت مادی و معنوی از خانواده‌های پرجمعیت است که از ۱۹ آبان ۱۴۰۰ براساس اصل ۸۵ قانون اساسی به مدت هفت سال به صورت آزمایشی از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است.
یکی از بندهای مربوط به قانون جوانی جمعیت بحث واگذاری زمین به خانواده‌های سه فرزند و بیشتر است.
شهرستان فراهان‌ یکی از شهرستان‌های وسیع و پرجمعیت استان‌ مرکزی است که طی این دو سال در بخش واگذاری زمین اقدامی از سوی مسئولین صورت نگرفته است لذا از فرماندار فراهان آخرین تصمیمات را پیگیری کردیم.

ابوالقاسم آقازیارتی فرماندار فراهان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در فراهان گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات جدی و اساسی دولت سیزدهم تهیه مسکن برای مردم بود که یکی از بخش‌های مهم آن هم اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است‌.
وی افزود: یکی از مشوق‌های دولت در این زمینه ارائه تهسیلات فرزندآوری و اختصاص زمین رایگان است که طبق قانون در صورت تولد فرزند سوم خانواده بعد از ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰ به سرپرست خانوار یک قطعه زمین اعطا می‌شود.
فرماندار فراهان تصریح کرد: در شهرستان فراهان هم براساس ابلاغی که صورت گرفت طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حال اجرا است و تاکنون ۴۱ نفر در شهرستان فراهان در سامانه مربوطه ثبت نام کرده‌اند که‌ پس از بررسی و در صورت واجد شرایط بودن یک قطعه زمین تحویل خواهند گرفت.
آقازیارتی ادامه داد: در شهر فرمهین زمینی با مساحت ۳ هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است که طرح حمایت از جوانی جمعیت هم در قالب آن اقدام خواهد شد. زمین مذکور در حال تهیه طرح و نقشه است که پس از تایید نهایی در کمیسیون مربوطه، واگذاری و عملیات اجرایی مسکن ملی در شهرستان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آغاز خواهد شد.
فرماندار فراهان تصریح کرد: در روستاهای شهرستان نیز به دلیل نبود زمین ملی، بنیاد مسکن پیگیر تأمین زمین مناسب برای واگذاری در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.
آقازیارتی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها پس از ثبت نام در سامانه جامع مسکن و تایید نهایی می‌توانند از اداره راه و شهرسازی‌ شهرستان این موضوع را پیگیری نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار