محسن حسین میرزایی گفت: تنها فرهنگی که بتواند ایران اسلامی را از حوادث نجات داده و منجر به رشد و تعالی شود، فرهنگ بسیجی است.
کد خبر: ۹۵۳۸۳۸۰
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ رزمایش یک روزه فعالان فرهنگی هنری بسیج استان چهارمحال و بختیاری با عنوان «مثل مصطفی» در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

در این رزمایش که باحضور فعالان فرهنگی هنری بسیج استان برگزار شد، محسن حسین میرزایی معاون سیاسی امنیتی استاندار و سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به ایراد سخن پرداختند.

برگزاری نشست هم اندیشی کارگروه های 11 گانه از دیگر بخش های این رزمایش یک روزه بود.

حسین میرزایی در جمع فعالان فرهنگی هنری بسیج استان چهارمحال و بختیاری گفت: با بررسی تاریخ صدر اسلام تا پیروزی انقلاب اسلامی، آنچه به صورت برجسته دیده می‌شود، فرهنگ ایستادگی، مقاومت و پایداری است. 

وی افزود: اگر خواهان رشد و تعالی ایران اسلامی هستیم باید فرهنگ ایستادگی و مقاومت را نهادینه کنیم زیرا تنها راه برون‌رفت از مشکلات موجود همین مولفه‌هاست، ایستادگی و مقاومت اصل جدایی‌ناپذیر از جمهوری اسلامی ایران است. 

حسین‌میرزایی با بیان اینکه آن گروه و نهادی که به دنبال فرهنگ ایستادگی و مقاومت بوده، بسیج است، تصریح کرد:  بسیج متعلق به عصر کنونی نیست و از صدر اسلام بوده است؛ اما از حدود ۴۴ سال گذشته با فرماندهی امامین انقلاب، تجلی بیشتری پیدا کرد. 

وی تاکید کرد:  تنها فرهنگی که بتواند ایران اسلامی را از حوادث نجات داده و منجر به رشد و تعالی شود، فرهنگ بسیجی است که سیاست دولت سیزدهم و مسئولان استان حرکت به سمت فرهنگ بسیجی در تمامی عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری؛ مردم‏داری، مردم‌یاری، استکبار ستیزی، در میدان بودن، عدالت طلبی، خودباوری، ولایت محوری و... را از شاخص‌های اصلی فرهنگ بسیجی دانست و تصریح کرد:  اگر تفکر بسیجی بر فضای جامعه حاکم شود، پویایی ایجاد خواهد شد. 

وی ترویج فرهنگ بسیجی را راه برون‌رفت از مشکلات عنوان کرد و گفت: فرهنگ بسیجی به دنبال تفکر و نوآوری است تا کشور به ظرفیت‌های داخلی تکیه کرده و از خارج بی نیاز شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری به انتخابات  ۱۱ اسفندماه امسال اشاره و خاطرنشان کرد: قطعا مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف یکی از راه‌های افزایش اقتدار کشور خواهد بود و نقس بسیجیان در این عرصه غیرقابل انکار است. 

این مقام مسئول، ارتقای اقتدار جمهوری اسلامی را یکی از آموزه های اصلی فرهنگ بسیجی دانست و با تأکید بر اهمیت مشارکت های مردمی و نسل جوان، اظهار کرد: زبان هنر مؤثرترین زبان در افزایش مشارکت های مردمی است.

وی، زبان هنری را مؤثر دانست که در چارچوب فرهنگ و آموزه های دینی و گفتمان امامین انقلاب اسلامی باشد.

شایان ذکر است؛ فعالیت 11 کارگروه فعالان فرهنگی هنری و رسانه ای بسیج استان چهارمحال و بختیاری تا پایان سال جاری در قالب رزمایش مثل مصطفی ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ رزمایش مثل مصطفی با حضور 300 نفر از فعالان فرهنگی هنری بسیج استان چهارمحال و بختیاری در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

ارسال نظرات