معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: آمار تجمیعی ورود زائران به مشهدالرضا در دهه آخر ماه صفر از ۱۵ تا ۲۰ شهریور به یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۳۲۲ نفر رسید.
کد خبر: ۹۵۳۸۵۶۳
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد در چهارمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر اظهار کرد: در سفر وزیر کشور به مشهد برای بررسی میدانی و مصداقی شرایط خدمت‌رسانی به زائران دستورات بسیار مناسبی اتخاذ شد و بر همین اساس قرار شد تا استانداران سراسر کشور در امر خدمت‌رسانی به زائران به‌خصوص در امر حمل‌ونقل و ایمنی مسیرها به سمت مشهد به‌طورجدی کمک کنند.

 وی ادامه داد: براین‌اساس قرار شد تا همچون سال گذشته نمایندگان استانداران سراسر کشور در این ایام در مشهد حضور داشته باشند.

 گنابادی نژاد با اعلام این خبر که آمار تجمیعی ورود زائران در دهه آخر ماه صفر از تاریخ ۱۵ تا ۲۰ شهریورماه امسال به یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۳۲۲ نفر که در مقایسه با پارسال نشان از افزایش ۱۸ درصدی زائران دارد، بیان کرد: همچنین دستوراتی برای تأمین اقلام از سوی هلال‌احمر، وزارت دفاع و همچنین استانداری تهران و شهرداری این شهر به‌عنوان معین خدمت‌رسانی در شهر مشهد صادر شد تا سفر زائران در آرامش به سرانجام برسد.

وی در خصوص تدبیر برای وجود کارت سوخت در جایگاه‌های بنزین باتوجه‌به سفر بیش از ۸۰ درصد مردم با خودروی شخصی تصریح کرد: در زمینه تأمین سوخت هیچ جای نگرانی وجود ندارد و سوخت موردنیاز تأمین شده است و همان گونه که از قبل نیز اطلاع‌رسانی شده است لازم است تا رانندگان کارت سوخت شخصی خود را به همراه داشته باشند و بااین‌حال، به تعداد لازم کارت سوخت در جایگاه‌های بنزین وجود دارد.

  معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: هم اکنون و در حوزه اسکان ظرفیت خالی وجود دارد و هیچ مشکلی دراین‌خصوص وجود ندارد و این در حالی است که در کنار ظرفیت اسکان رسمی برای زائران، اسکان موقت شامل حسینیه‌ها، مدارس و مساجد و نیز مکان‌هایی برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها