خبرهای داغ:
به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان برگزار شد؛

نشست کمیته فنی اقتصاد دیجیتال استان

به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان نشست کمیته فنی اقتصاد دیجیتال استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۸۸۵۷
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان نشست کمیته فنی اقتصاد دیجیتال استان امروز سه شنبه بیست و یکم شهریورماه ۱۴۰۲، به ریاست “محمد راضی جلالی” معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان و با حضور اعضای این کمیته، در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

در این نشست ظرفیت‌های اقتصاد دیجیتال در استان خوزستان، به منظور اولویت بندی این ظرفیت‌ها توسط دستگاه‌های حاضر ارائه و در این خصوص بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

راضی جلالی در این نشست با تاکید بر این موضوع که الزام اولیه اقتصاد دیجیتال، وجود و تقویت زیر ساخت‌ها است بیان کرد: با علم بر اینکه کاستی‌هایی جهت تقویت اقتصاد دیجیتال وجود دارد، در مجموع با توجه به اقدامات مثبت اخیر و تغییرات صورت گرفته وضعیت زیرساخت‌ها در شهر‌ها نسبتاً قابل قبول است.

وی به لزوم جذب سرمایه‌گذار جهت تکمیل زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال اشاره کرده و گفت: دیجیتالی شدن صنایع بصورت همزمان با بالا بردن رقابت و پایین آوردن هزینه‌های تمام شده باعث ایجاد اشتغال در زمینه‌های دیگر خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار ضمن تاکید بر محوریت بخش خصوصی و همراهی بخش دولتی در این زمینه عنوان کرد: در انجام این کار باید اولویت بندی لازم لحاظ شده و از پراکندگی جلوگیری شود، به گونه‌ای که یک اولویت اصلی، بطور مثال بازار دیجیتال که یکی از چالش‌های استان و کشور است بصورت متمرکز شروع و تا حصول نتیجه نهایی و دلخواه ادامه پیدا کند.
راضی جلالی در ادامه به ضرورت و اهمیت استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در تسریع و تسهیل امور در تمامی زمینه‌ها اعم از اقتصاد، سلامت، گردشگری، صنایع و… تاکید کرد

ارسال نظرات
پر بیننده ها