خبرهای داغ:
آیت‌الله شعبانی:

امروز جامعه ما به سنت پیغمبر (ص) نیاز دارد

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: امروز جامعه ما به سنت پیغمبر (ص) نیاز دارد و خلأیی که در جامعه وجود دارد به خاطر دوری جستن از سنت پیغمبر (ص) است.
کد خبر: ۹۵۳۸۹۰۹
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در همایش «من محمد(ص) را دوست دارم» که در مسجد ابوالفضل(ع) شهر فیروزان نهاوند برگزار شد، ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر اسلام (ص) اظهار کرد: امروز جامعه ما به سنت پیغمبر (ص) نیاز دارد و خلأیی که در جامعه وجود دارد به خاطر دوری جستن از سنت پیغمبر (ص) است.

وی افزود: هر قدر رفتار، عمل و گفتار ما به پیامبر بزرگ اسلام (ص) نزدیک شود، جامعه مدینه فاضله خواهد شد و زندگی‌ها بهتر می‌شود، امروز در جامعه ما وجود طلاق، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی به خاطر فاصله گرفتن از سنت‌های پیغمبر(ص) است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در سیره خانوادگی امروز شعارهایی در جامعه مطرح می‌شود مانند زن،زندگی، آزادی، آیا منظور از این شعار یعنی تقویت خانواده؟ بعضی واژه‌ها مقدس هستند مثل زن، مثل زندگی و آزادی، اما آنهایی که این حرف‌ها را می‌زنند دنبال متحد کردن زندگی خانوادگی نیستند، اما اسلام در مورد این شعار می‌گوید بهترین بنیاد در جامعه خانواده است.

وی در مورد سیره اجتماعی پیغمبر (ص) افزود: ایشان در ارتباطات بسیار قوی بودند و همیشه در جمع حاضر می‌شدند و اگر یکی از اصحاب در جمع نبود سراغ او را می‌گرفت و اگر کسی در جمع از کلمه‌ای یا چیزی ناراحت می‌شد، پیغمبر(ص) آن را تکرار نمی‌کرد، در احوال پرسی‌ها به قدری با یاران خود گرم برخورد می‌کرد که سابقه نداشت و یاران خود را به وحدت، مهربانی و اخوت دعوت می‌کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار