مطلبی در گفتگو خبر داد

ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی و توانمندسازی در قالب طرح تابستانی شوق رویش

همدان-رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان از اجرای طرح تابستانی شوق رویش با هدف ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی، کارآفرینی و توانمندسازی اعضای کانون‌ها در جمعیت هلال احمر شهرستان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۹۳۲۵
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳

احمد مطلبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: طرح تابستانی شوق رویش با هدف ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی، کارآفرینی و توانمندسازی اعضای کانون‌ها با رویکرد کوشش امداد، جوشش امید، پویش اخلاقی رویش ایمان در جمعیت هلال احمر شهرستان همدان اجرا شد.

وی با بیان اینکه برنامه های طرح شامل برنامه‌های ابلاغی و برنامه‌های پیشنهادی است، تصریح کرد: در قالب این برنامه کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی، کارگاه ازدواج آسان، کارگاه پیشگیری از اعتیاد، کارگاه تکثیر و تولید گیاهان، کارگاه مدیریت استرس، کارگاه مهارت‌های زندگی،کارگاه مشاوره و روانشناسی اجرا شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با اشاره به اینکه هدف از طرح اوقات فراغت فعال کردن خانه‌های هلال و استفاده حداکثری اعضای سازمان از امکانات موجود در جریان غنی سازی اوقات فراغت است، افزود: از دیگر اهداف برنامه جذب نوجوانان و جوانان و آموزش دوره‌های مهارت‌های داوطلبی و کمک‌های اولیه برای ایجاد زمینه‌های همکاری آنان در انجام فعالیت‌های بشردوستانه عام المنفعه است.

وی با تأکید بر اینکه شناسایی و بکارگیری جوانان و دواطلبان توانمند جمعیت هلال احمر در امر تدریس و مربیگری و ارتقا نشاط اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان هم از اهداف این برنامه است، عنوان کرد: توانمندسازی اعضا در زمینه کسب مهارت‌های فنی و حرفه ای و کاربر آفرینی و... در این برنامه مورد هدف است.

مطلبی با بیان اینکه علاوه بر کارگاه ‌های آموزشی، بازدید از موزه آموزش و پرورش، بازدید از گلخانه‌ها، اردوهای آموزشی تفریحی و... به صورت کشوری و استانی برای اعضا برگزارشد، مطرح کرد: از برنامه های دیگر برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر در پویش معلم مهربان من، همچنین تقدیر از مربیان و اعضایی که در اجرای برنامه های اوقات فراغت با واحد جوانان همکاری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های بشردوستانه از قبیل برپایی فضای دوستدار کودک، کنترل فشارخون و... در ایام حرم و اربعین حسینی و ارائه خدمات به مراجعان اجرا شد، خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های امداد و کمک‌های اولیه و مخاطرات و مهارت داوطلبی نیز در زمره برنامه‌های اوقات فراغت بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار