سکوهای ایستگاه راه‌آهن شهید مطهری واقع در بخش رضویه شهرستان مشهد با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال در راستای رونق صادرات ریلی از خراسان رضوی به آسیای مرکزی توسعه یافت.
کد خبر: ۹۵۳۹۴۰۸
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد؛ مدیرکل راه‌آهن استان گفت: طی ماه‌های گذشته با اجرای طرح توسعه، طول سکوی شماره یک ایستگاه راه‌آهن شهید مطهری از ۲۵۰ به ۴۵۰ متر افزایش یافت و در حال حاضر سکوهای یک و دو این ایستگاه راه‌آهن به‌صورت هم‌زمان ظرفیت تخلیه و بارگیری ۲۸۰ واگن باری را دارد.

مصطفی نصیری ورگ افزود: طرح توسعه ایستگاه راه‌آهن شهید مطهری از شهریورماه پارسال در بخش‌های مختلف کلید خورد و تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال فقط در بخش توسعه سکوهای بارگیری هزینه شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون ساخت سکوی سوم ایستگاه راه‌آهن شهید مطهری به طول ۴۵۰ متر و عرض ۱۵ متر در حال انجام است که تا ۲ ماه دیگر این طرح خاتمه‌یافته و ظرفیت بارگیری، تخلیه و «ترانشیپمنت» هم‌زمان کالا در این ایستگاه به ۳۵۰ واگن باری افزایش می‌یابد.

مدیرکل راه‌آهن خراسان مطرح کرد: طی پنج ماه ابتدایی امسال ۴۰۲ هزار تن کالا از راه‌آهن خراسان و ایستگاه راه‌آهن بین‌المللی سرخس به کشورهای آسیای مرکزی صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد رشد داشته است.

نصیری ورگ تصریح کرد: مقصد عمده این کالاهای صادراتی به ترتیب کشورهای ترکمنستان و ازبکستان بوده و سیمان و مصالح ساختمانی عمده‌ترین این کالاهای صادراتی است.

وی ادامه داد: از مجموع این تناژ کالای صادراتی، ۳۸۸ هزار تن معادل ۹۶ درصد در ایستگاه‌های راه‌آهن خراسان رضوی بارگیری شده که سهم ایستگاه راه‌آهن شهید مطهری به‌تنهایی از این بارگیری‌ها ۶۰ درصد است که نشان‌دهنده اهمیت این بارانداز ریلی در حوزه صادرات ریلی کشور از مرز سرخس است.

ایستگاه راه‌آهن شهید مطهری در ۵۰ کیلومتری جنوب مشهد، در بخش رضویه این شهرستان و در حاشیه جاده مشهد - فریمان واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها