افتتاحیه اولین جشنواره استانی صنایع دستی هنر نیاکان در شبستر

تبریز- افتتاحیه اولین جشنواره استانی صنایع دستی و هنرهای سنتی با عنوان «هنرنیاکان» در مقبره شیخ محمود شبستری برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۹۶۸۶
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فرمانده سپاه شبستر در این آیین ،جشنواره استانی صنایع دستی هنرنیاکان را جزو برنامه های هنری جریان ساز و فرایند محور و از ابتکارات کم نظیر هنری در سطح استان در سالیان اخیر دانست.

بهمن داستان تأکید کرد: همواره باید فضاهای هنری وفرهنگی به منظور حمایت از پیشکسوتان، صاحب‌نظران و نام‌آوران حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی که در واقع سرمایه‌های اصلی و اجتماعی این نظام هستند، در اختیار این عزیزان قرار گرفته تا بتوانند دستاوردهای خود را به عموم مردم عرضه کنند .لذا امیدواریم با برگزاری جشنواره های متعدد هنری در شهرستان شبستر موجب افزایش استقبال و تحقق نتایج مطلوب درساحت هنر متعالی اسلامی باشیم .تابدین وسیله دل و جان و روح واحاد مردم راباهنر متعالی اسلام ناب محمدی صیقل داده. ونشاط اجتماعی لازم بوجود آوریم.
وی جشنواره هنر نیاکان در شبستر را محلی برای نمایش توانمندی های صنایع دستی شهرستان های استان آذربایجان شرقی دانست و بیان داشت: یکی از رسالت‌ها و اهداف اصلی برگزاری این جشنواره آشنایی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های پنهان شهرها ی مختلف استان اذربایجانشرقی در زمینه صنایع دستی وهنرهای سنتی بومی در سطح می باشد.
وی اظهار امیدواری کرد: انشالله با برگزاری این جشنوارها ی هنری در شهرستان شاهد پویایی و شکوفایی این هنراصیل اسلامی و سنتی که در حقیقت هنرنیاکان واجدادمان می باشد باشیم و در مسیر اعتلای هنر اصیل اسلامی قدم‌های موثری برداریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار