نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

استاد شهریار شایسته عنوان داری روز ملی شعر و ادب فارسی است

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با گرامیداشت روز 27 شهریور، روز ملی شعر و ادب فارسی، اظهارداشت: استاد شهریار شایسته عنوان داری روز ملی شعر و ادب فارسی است.
کد خبر: ۹۵۳۹۷۵۸
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین بزرگداشت استاد شهریار، افزود: سیدمحمدحسین بهجت تبریزی نابغه معاصر شعر و ادب ایران اسلامی و آئینه تمام نمای فرهنگ و هویت اصیل ایرانی و شخصیتی منحصر بفرد است و هر انسان منصفی با هر نگرشی به جامعیت و اشتهار او پیش از انقلاب و تسلط او بر ادبیات کلاسیک و پدیدآوردن سبک ها و شیوه های جدید در شعر را می پذیرد.
وی ادامه داد: شهریار از نظر مردمی بودن، محتوا، کیفیت، زیستن با انقلاب و دفاع مقدس نمونه بی نظیری است و زمانی شروع به غزل سرایی کرد که معتقد بودند دوره غزل سرایی به سرآمده و همه قافیه ها، شکل ها و مفاهیم در غزل آورده شده و دیگر نوآوری در این شعر امکان پذیر نیست.
حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: شهریار قله بلند ادب فارسی است که غزل را به زیباترین شکل سروده و قصیده را فخیمانه پاسداشته و از قالب شعر نوی فارسی به دور نمانده است.
وی افزود: شهریار شعر ایران زمین در جایگاهی ایستاده است که تشیع و ایرانی بودن را به مثابه دو رکن یک چهره فرهنگی با خود دارد و آنچنان که از باورهای شیعی می گوید، از هویت ایرانی هم دفاع می کند، همانطور که جریان انقلاب اسلامی را نمود حقیقی باورهای شیعی در روزگار ما می داند و به عناصر ایرانی عشق می ورزد.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه نقیصه ای در بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی وجود دارد و آن اینکه این روز آنچنان که شایسته است، ملی نشده، یادآور شد: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می رود این روز را به صورت کشوری برگزار و با احیای جایزه ملی شهریار کل فضای ادبی کشور را متوجه این روز کند.

ارسال نظرات