خبرهای داغ:

تاکید بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در جرائم سبک

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: استفاده از مجازات‌های جایگزین باید قبل از ورود فرد به زندان انجام شود و افرادی به زندان معرفی شوند که مستحق مجازات حبس هستند.
کد خبر: ۹۵۳۹۷۹۲
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، علی دهقانی در نشست ویدئوکنفرانس با قضات بازدیدکننده از زندان‌های دهگانه در سطح استان، به تبیین اهداف و سیاست‌های ابلاغ شده در برنامه‌های تحولی و موضوعات مورد تاکید ریاست قوه قضاییه خصوصا در زمینه کاهش جمعیت کیفری و رسیدگی به امور زندانیان پرداخت و از مسئولان قضائی و قضات ناظر زندان که در این بازدید همزمان در زندان‌های سطح استان خوزستان حضور داشتند، خواست تا با استماع مسائل و مشکلات زندانیان، راهکار‌های قانونی موثری را برای رفع مشکلات این افراد ارائه دهند. 

وی با تاکید بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در جرائم سبک، افزود: در صورت کاهش جمعیت زندانیان در ندامتگاه‌های استان خوزستان، برنامه‌های اصلاحی و تربیتی برای سایر زندانیان به شکل مطلوب و هدفمندتری اجرا خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه باید از بازداشت غیرضروری و حبس‌های کوتاه‌مدت اجتناب شود، گفت: استفاده از مجازات‌های جایگزین باید قبل از ورود فرد به زندان انجام شود و افرادی به زندان معرفی شوند که مستحق مجازات حبس بوده و حضورشان در جامعه موجب ناامنی و اخلال در نظم و آرامش جامعه می‌شود.

دهقانی گفت: افرادی که به واسطه عدم توان پرداخت بدهی مالی در زندان هستند، باید توسط مددکاران زندان شناسایی و مورد توجه ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان قرار گیرند.

وی با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول و اعیاد پیش‌رو در این ماه، از خدمات صورت گرفته در سطح زندان‌های استان خوزستان تقدیر کرد و گفت: سازمان زندان‌ها یکی از نهاد‌های وابسته به قوه قضائیه است که مسئولیت سنگینی در راستای اصلاح و بازپروری افراد هنجارگریز برعهده دارد.

بنا بر اعلام دادگستری کل خوزستان، در این جلسه که معاونان قضایی رئیس کل، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف، رئیس دادگاه‌های عمومی و حقوقی اهواز و معاونین وی، دادستان مرکز استان خوزستان و معاونان وی و جمعی از دادستان‌ها و قضات شهرستان‌های همجوار نیز حضور داشتند، به درخواست بیش از ۸۰۰ نفر از مددجویان زندان‌های استان رسیدگی شد.

در راستای ساماندهی جمعیت کیفری خوزستان، رئیس کل دادگستری و ۲۰۰ نفر دیگر از قضات استان، از زندان‌ها بازدید و به درخواست‌های ۸۰۰ نفر از زندانیان رسیدگی کردند

ارسال نظرات
پر بیننده ها